رئیس شبکه دامپزشکی کرمان خبر داد؛


برخورد جدی دامپزشکی کرمان علیه متخلفان عرضه ماهی قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و استقبال از خرید ماهی قرمز اکیپ‌های نظارتی در حال فعالیت‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و استقبال از خرید ماهی قرمز اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی در این ایام به‌صورت مستمر در سطح شهر کرمان در حال فعالیت هستند و بر تمامی فروشگاه‌های عرضه ماهی قرمز نظارت و با متخلفان برخورد می‌کند.

محمود زین‌الدینی گفت: شبکه دامپزشکی در روزهای پایان سال علاوه بر طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراحل تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی، برنامه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ماهی قرمز را نیز برعهده دارد.
او افزود: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و استقبال از خرید ماهی قرمز شهروندان عزیز بایستی ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود را از مراکز عرضه و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
زین‌الدینی بیان کرد: شهروندان عزیز بایستی توجه کنند که در هنگام خرید ماهی قرمز، ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از لحاظ ظاهری سالم، چشم‌ها، پوست و آبشش ماهی بدون زخم، خوردگی و برآمدگی باشد و از خرید ماهی با پولک‌های آسیب‌دیده خودداری کنند.
او با اشاره به اینکه در نگهداری ماهی قرمز مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی باید رعایت شود تا سلامت خانواده‌ها به‌ویژه کودکان به خطر نیفتد تصریح کرد: افرادی که سابقه بیماری پوستی یا آلرژی دارند از تماس مستقیم دست به ماهی و ظرف نگهداری آن خودداری و یا حداقل از دستکش استفاده کنند و پس از خرید و انتقال ماهی قرمز به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام نموده و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، ضمن اینکه ظروف حمل یکبار مصرف در کیسه‌زباله سربسته قرار گیرد و آب حمل و آب تعویضی ماهی مستقیماً در شبکه فاضلاب تخلیه شود و از ریختن آن در معابر عمومی خودداری شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به شهروندان عزیز توصیه کرد: از رهاسازی ماهی قرمز، پس از ایام نوروز در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های آزاد جدا خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116194
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.