مدیر کل تعزیرات حکومتی کرمان


بیشترین پرونده‌ها در استان مربوط به قاچاق سوخت است

میری مدیر کل تعزیرات حکومتی کرمان گفت: بیشترین پرونده‌ها در استان مربوط به قاچاق سوخت است که دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی متولی کشف قاچاق سوخت هستند.

به گزارش کرمان‌نو، مدیر کل تعزیرات حکومتی کرمان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: در قاچاق سوخت، مسئله اصلی، زیاده‌خواهی است و بخشی مربوط به عدم مدیریت صحیح دستگاه‌های متولی در تخصیص سهمیه سوخت است، اگر تدبیر درست صورت گیرد، بخشی از قاچاق سوخت در مناطق جنوب و شرق استان کرمان کاهش پیدا می‌کند.

میری در مورد کاهش ۳۵ درصدی تعزیرات حکومتی گفت: در سه ماهه امسال ۹ هزار و ۲۳۵ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است که ۳۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: وظیفه اداره کل تعزیرات حکومتی رسیدگی، صدور رای و اجرای حکم برای تخلفات اقتصادی در بخش کالا و خدمات، دارو، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز است.

او با اشاره به اینکه در بحث تعزیرات ناظر و بازرس وجود ندارد، افزود: به دلیل حمایت و توجه به مردم و همچنین دستگاه‌های مربوطه گشت‌های مشترکی راه اندازی کردیم و در سه ماهه امسال ۲۷۱ اکیپ گشت مشترک تشکیل شده است که با همکاری صداوسیما این گشت‌های نظارتی انجام و خروجی آن به مردم منعکس شده است.

وی با اشاره به گرانفروشی و کم فروشی افزود: این موارد در جامعه اسلامی مذموم است که متاسفانه در این زمینه مشکلاتی داریم مثلا در زمینه کم فروشی نانوایان پرونده‌های متعددی داریم.

میری بیان کرد: یکی از مشکلات در زمینه عدم درج قیمت است، در حالی که در دستگاه‌های تولیدی و توزیعی براساس قانون باید همه کالاها و خدمات برچسب قیمت بخورد که اینها نادیده گرفته می‌شود و عدم درج قیمت را به عنوان مرجع بسیاری از تخلفات می‌دانیم.

او بیان داشت: گران فروشی، کم فروشی و تقلب یک کار مذمومی در دین اسلام است و خداوند در قرآن و کلام معصومین نیز به آن اشاره کرده که علاوه بر مجازات دنیوی، مجازات اخروی نیز دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: تمام کالا‌ها باید برچسب قیمت داشته باشد و منشا خیلی از تخلفات درج نکردن قیمت‌ها و اجرا نکردن ضوابط قیمت گذاری است.

میری افزود: قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای، کالا‌های ممنوعه و کالا‌های مستلزم حبس و انفصال از خدمات در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند.

او اظهار داشت: طی پارسال ۱۹ هزار و  ۵۳۰ پرونده وارده داشتیم و ۲۰ هزار و ۵۰ پرونده مختومه شده و بیش از ۶۰ میلیارد تومان میزان محکومیت‌ها بوده است.

میری تصریح کرد: در قاچاق کالا ، طی پارسال ۷هزارو ۲۱۳ پرونده وارده بوده که ۲۵ درصد نسبت به ۱۴۰۰ افزایش داشته و وصولی ۹۲۷ میلیارد ریال که نزدیک به ۱۱۸ درصد وصولی نسبت به ۱۴۰۰ رشد داشته است.

مدیر کل تعزیرات استان کرمان بیان داشت: در حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۱ میزان ۶۰۲ پرونده وارده و ۵۸۹ مختومه بوده که محکومیت‌ها ۲۲۳ درصد و وصولی افزایش ۳۰۰ درصدی داشته ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.