پلیس راهور با اشاره به آمار سوانح امسال مطرح کرد؛


۱۵۰ نفر در تصادفات شهری استان کرمان جان باختند

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به آمار بالای تصادفات شهری کرمان، گفت: امسال بیش از ۱۵۰ نفر در تصادفات شهری جان‌باختند و ۵ هزار و ۸۸۹ نفر مجروح شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به آمار تصادفات در معابر شهری استان کرمان، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۲۷ فقره تصادف منجر به فوت در معابر شهری استان کرمان داشتیم که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ مورد بوده که ۱۳ مورد کاهش داشتیم.

او با بیان اینکه با وجود کاهش تعداد تصادفات، اما آمار جان‌باختگان ما پنج مورد افزایش داشته است، گفت: در هفت ماهه نخست سال گذشته در تصادفات شهری ۱۴۶ نفر جان‌باخته داشتیم که این آمار امسال به ۱۵۱ نفر رسیده که قریب ۷۵ نفر آن در شهر کرمان بوده است.
رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: آمار تصادفات جرحی در معابر شهری استان در هفت ماهه نخست سال قبل ۴ هزار و ۹۲۳ فقره بوده که این آمار امسال با ۲۸ فقره کاهش به ۴ هزار و ۸۹۵ مورد رسیده است.
او با بیان اینکه تصادفات خسارتی سال گذشته معابر شهری کرمان در این مدت هزار و ۹۹۱ مورد بوده و این آمار امسال به ۲ هزار و ۱۷۳ مورد رسیده است، افزود: این آمار مربوط به تصادفاتی است که منجر به ترسیم کروکی شده و آمار تصادفاتی که برای آن کروکی ترسیم نشده، خیلی بیشتر از این تعداد و حداقل ۵ هزار فقره تصادف است.
خوشوقت با اشاره به اینکه هفت ماهه نخست سال قبل ۵ هزار و ۹۵۸ مجروح و امسال ۵ هزار و ۸۸۹ مجروح در تصادفات شهری استان کرمان داشتیم، بیان کرد: ۶۹ نفر کاهش تعداد مجروحان در تصادفات شهری کرمان اتفاق افتاده است.
او با بیان اینکه شهر کرمان با افزایش ۵۱ درصدی بیشترین افزایش فوتی‌های استان را داشته، گفت: پس از کرمان شهرهای بم، رودبار، شهربابک عنبرآباد، کهنوج، ریگان و جیرفت بیشترین افزایش جانباخته را به خود اختصاص دادند و شهرهای ارزوئیه، راور، قلعه گنج، رفسنجان، زرند و سیرجان کمترین فوتی‌های تصادفات را داشتند.
رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به نگاه تحلیلی به آمار تصادفات استان کرمان، بیان کرد: از مجموع تعداد فوتی‌های تصادفات استان، ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن هستند که با ۲۳ درصد آمار بیشترین تعداد جان‌باختگان از ساعت ۲۰ تا ۲۴ بوده است.
او با بیان اینکه پلیس این امکان و ظرفیت را ندارد که تمام معابر و خیابان‌ها را به روش‌های سنتی پوشش دهد و نیاز به تجهیزات هوشمند داریم، گفت: خروجی اقداماتی که در حوزه هوشمندسازی انجام می‌شود را مردم می‌توانند در تسهیل در ترافیک ببینند.
خوشوقت با اشاره به اینکه اقداماتی در حوزه هوشمندسازی ترافیکی در کرمان در حال انجام است، اما هنوز در حوزه تجهیزات هوشمند با آنچه که باید فاصله زیادی داریم، افزود: این وظیفه در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110797
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.