اهدای خون را فراموش نکنید


تأکید مدیر کل انتقال خون کرمان بر اهدای خون در فصل سرما

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به کاهش ذخایر خون در فصل سرما، از مردم خواست، در این ایام به یاری نیازمندان به خون بشتابند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج شکوهی با تأکید بر اهدای خون در فصول سرد گفت: هر ساله با فرارسیدن زمستان، سردی هوا و شیوع بیماری‌های فصلی و مصرف آنتی‌بیوتیک و دلایلی ازاین‌قبیل، با کم‌شدن مراجعات مردمی برای اهدای خون روبرو می‌شویم که این امر موجب کاهش ذخایر خونی می‌شود.

او افزود: کرمان دارای ۴۲ بیمارستان و مؤسسه درمانی حدود هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی است که این بیماران از مصرف‌کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های خونی هستند و به دلیل آمار بالای حوادث و سوانح در استان، بیماران درگیر با این موارد نیز به صف نیازمندان به خون اضافه می‌شوند و باتوجه‌به اینکه تأمین خون تنها از راه اهدا امکان‌پذیر است، این امر نیاز به حضور مردم نوع‌دوست برای اهدای خون را پررنگ می‌کند.

شکوهی ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مردم نوع‌دوست کرمان با بیماران نیازمند به خون اظهار داشت: در ده‌ماهه امسال نود و یک هزار و ۲۲۱ مراجعه برای اهدای خون در کل استان داشته‌ایم که از این تعداد هفتاد و سه هزار و ۹۲۴ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که تعداد شصت و نه هزار و ۵۶۷ نفر را آقایان و چهارهزار و ۵۳۷ نفر را زنان تشکیل می‌دادند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: حضور و مشارکت مستمر کرمانی‌ها به‌ویژه جوانان می‌تواند ما را در حفظ ذخایر مناسب و مطلوب برای تأمین خون موردنیاز بیماران یاری کند وهم استانی‌ها در خاطر داشته باشند که نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و بیماران همیشه چشم‌انتظار قهرمانان زندگی هستند.

شکوهی ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث، آغاز راه رستگاری و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، ساعات فعالیت مراکز اهدای خون سراسر استان را در تعطیلات پیش رو اعلام و عنوان کرد: پایگاه اهدای خون بلوار ۲۲ بهمن کرمان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳ در روز پنج‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، پایگاه اهدای خون شهرستان‌های رفسنجان وبم از ساعت ۸ الی ۱۲ در روز جمعه بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ و پایگاه اهدای خون شهرستان‌های سیرجان و جیرفت از ساعت ۸ الی ۱۲ در روز بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115004
1 نظر
  1. mahdi می گوید

    مرکز انتقال خون بدمسیره رو برو قدم گاه جای پارک هم نداره بجا قصه گفتن اون ساختمان رو بفروشن چند تا ساختمان انتقال خون خوش مسیر با جای پارک در مناطق مختلف شهر ایجاد کنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.