تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان:


یک خط ویژه در فرایند صدور پروانه برای خواص خواهیم داشت

محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان در دیدار با انجمن انبوه‌سازان کرمان گفت: «طولانی‌بودن فرایندها در شهرداری کرمان یک مشکل است و حتماً یک خط ویژه برای خواص و سرمایه‌گذاران خواهیم داشت تا کمتر مانعی برایشان وجود داشته باشد.»

به گزارش کرمان‌نو ظهر امروز انجمن انبوه‌سازان کرمان نشستی با تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان برگزار کردند.

در این نشست برخی از مهندسان عضو این انجمن از موانع و سختی‌های فرایند صدور پروانه گلایه کردند و مشکلاتشان را گفتند.

تویسرکانی نیز این وعده را داد که برای انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران یک خط ویژه را برای صدور پروانه و فرایندهای دیگر داشته باشد.

تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان گفت: «شهر کرمان در قیاس با خیلی از مراکز استان‌ها وضعیت خوبی ندارد و اعتقاد قلبی من این است که این شهر را تنها شهرداری نمی‌تواند بسازد. این درست است که فرایندها در شهرداری کرمان طولانی است. یکی از دغدغه‌های ما هم همین است و که فرایندها را کوتاه کنیم. شهروندی که می‌خواهد پروانه بگیرد آن‌قدر فرایند طولانی است که شهروند فرایند را به واسطه‌هایی واگذار می‌کند که این آفت است.»

او افزود: «حتماً لاین ویژه برای خواص خواهیم داشت. چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه انبوه‌سازان؛ در تبدیل مدیریت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که گاهی منجر به بی‌اعتمادی سرمایه‌گذار می‌شود.

یکی از دغدغه‌های ما قیمت منطقه‌ای است و کارشناسان مامور شدند که مؤلفه‌ها را مرتب کنند.»

تویسرکانی تأکید کرد: «در تخفیفات بافت فرسوده را هم‌بسته‌هایی را معرفی خواهیم کرد و در نهایت رویه ما ارتباط تنگاتنگ با شما انبوه‌سازان است»

منصور ایرانمنش عضو شورای شهر نیز در این نشست گفت: «شهرداری می‌تواند برای گرفتن عوارض در سرمایه‌گذاری انبوه‌سازان شریک باشد، برای مثال واحد بگیرند از انبوه‌سازان، بالاخره انبوه‌ساز تا بخواهد سند بگیرد گذرش در شهرداری می‌افتد و می‌شود این کمک را کرد و در آخر عوارض را گرفت.»

ایرانمنش افزود: «اتفاقاتی که اخیراً در کرمان افتاده بسیاری از سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان کرمان را ناامید کرده و به شهرهای دیگر رفتند و در کیش و بندرعباس سرمایه‌گذاری می‌کنند که بسیاری از آن هم به‌خاطر عملکرد شهرداری بوده است.»

کمساری عضو شورای شهر که برگزاری این نشست را هم ترتیب داده بود گفت: «به دلیل عملکرد سابق شهرداری کرمان بسیاری از دوستان امیدی به جلسات این چنینی ندارند و همین یکی دو ساعت را هم تلف کردن وقت می‌دانند؛ اما بعد از تعویض هر مدیریتی می‌توان به جامعه پیغام فرستاد که مدیر جدید چقدر تلاش در رفع مشکلات دارد.»

وزیری عضو انجمن انبوه‌سازان در این نشست گفت: «بهتر است یک لاین اختصاصی برای انبوه‌سازان داشته باشیم که راحت‌تر بتوانند فرایند صدور پروانه را طی کند و اگر امکانی هم وجود داشته باشد که بتوانند پیش از شروع فرایند، هزینه صدور پروانه را بدانند مفید خواهد بود.»

نیکخواه عضو دیگر این انجمن هم متذکر شد: «گاها می‌بینم پیشنهاداتی که از سمت شهرداری به شورا می‌رود شهرسازان و انبوه‌سازان را از کارکردن در شهر ناامید می‌کند. برای مثال در لایحه عوارضی امسال شهرداری می‌خواهد از تمام مشاعات می‌خواهند عوارض بگیرند و اگر این اتفاق باشد سازنده کمترین مشاعات را تأمین می‌کند و این به نفع مصرف‌کننده نیست.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115000
1 نظر
  1. mahdi می گوید

    شهرداری کلی مانع برای توسعه شهر خودش هست یکی از شهردار بپرسه اخرین باری که پیشرفت های تکنولوژی جهانی رو چک کرده کی بوده؟ و کدوم دستاورد علمی جدید رو برای توسعه شهرش استفاده کرده. هنوز درامد شهرداری از گردنه گیری کمیسیون ماده 100 هست و تراکم و فروشی و محدود کردن محدوده شهر و زمین فروشی 🙃 یادم نمیاد اخرین مرتبه قبض عوارض ملک ام کی روی موبایل ام امده آهان باید بری توی ترافیک توی اون مرکز تخمی عوارض کلی وقت ات هدر بره تا جناب شهردار لطف کنه عوارض بگیره 🙃

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.