در هفتمین همایش کشوری شعر دل عالم صورت پذیرفت ؛


تجلیل از ۷۰ سال فعالیت فرهنگی و هنری علی‌اکبر اصفهانی

در حاشیه هفتمین همایش بزرگ کشوری دل عالم از علی‌اکبر اصفهانی پدر طنز معاصر کرمان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی انجمن دل عالم در حاشیه برگزاری اولین روز هفتمین همایش بزرگ شعر کشوری دل عالم که با حضور انسیه خزعلی معاون اموربانوان و خانواده رئیس جمهوری، مریم‌السادات طباطبایی مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان، محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، حسن انجم‌شعاع مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، وحید برهانی‌نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فلاح مدیرکل هلال احمر کرمان و جمع کثیری از شاعران و شعر دوستان از سراسر کشور در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد از ۷۰ سال کار فرهنگی علی‌اکبر اصفهانی پدر طنز معاصر کرمان تجلیل به عمل آمد.
علی‌اکبر اصفهانی در این همایش با تقدیر از مسئولین انجمن دل عالم و مسئولین استان اظهار داشت: بسیار خرسندم که در آستانه نودمین سال زندگیم مورد لطف و توجه مردم خوب شهرم هستم.
او افزود: همانطور که در اخبار و روایات متعدد به شوخی با مؤمنین و شاد کردن دِل برادر مومن تاکید شده است، باید بدانیم که خنداندن و شاد کردن مؤمنین از بهترین کارهایی است که دارای ثواب بسیار است و برای همین است که طنزپردازان دارای ارج و قرب بالایی هستند.
علی‌اکبر اصفهانی در ادامه ضمن قرائت چند شعر طنز به بیان خاطراتی از سال‌ها فعالیت هنری خود پرداخت.
شایان ذکر است اصفهانی شاعر طنزپرداز و قرآن پژوه کرمانیست که سال‌ها با نشریات خورجین توفیق گل آقا بیداری و نشریات مختلف استانی و کشوری همکاری داشته است.
او همچنین دارای رتبه ممتاز خوشنویسی بوده و قرآن کریم منحصر به فردی را با خط نسخ عربی به تألیف رسانده است.
گفتنی است برادران ایشان زنده یاد علی‌اصغر اصفهانی معمار شاعر و طراح خانه شهر کرمان، عبدالعلی اصفهانی شاعر، عبدالکریم اصفهانی شاعر و دوبلور و …. نیز همه از هنرمندان بزرگ و معاصر دیار کریمان هستند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112058
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.