مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:


تنها یک رستوران از اداره ارشاد مجوز اجرای موسیقی زنده دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان امروز (چهارشنبه) با اشاره به اجرای موسیقی در برخی رستوران ها گفت: در این اداره کل درصدد توسعه موسیقی در رستوران ها نیستیم و تنها یک رستوران از ما مجوز اجرای زنده موسیقی دارد و بقیه رستوران هایی که موسیقی اجرا می کنند فاقد مجوز هستند.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از ایرنا محسن روحی تصریح کرد: نیروی انتظامی برخورد با رستوران‌هایی که برای اجرای موسیقی زنده فاقد مجوز هستند را در دستور کار قرار دهد و در رستوران‌هایی که زیر نظر میراث فرهنگی هستند نیز نظارت بیشتر صورت گیرد، زیرا برخی از اماکن در محور هفت باغ در ایام عزای عمومی و شهادت زائران سپهبد شهید سلیمانی نیز اجرای برنامه داشتند.

او با اشاره به اجرای طرح کاروان دختران ایران بیان کرد: با توجه به اغشاشات سال اخیر این طرح در حوزه حجاب و همچنین آگاه سازی قشر دانش آموز و نوجوان در برخی مدارس دخترانه کرمان انجام شد.
دویست‌وپنجاه‌ و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای این شورا در سالن پیامبر اعظم(ع) استانداری کرمان برگزار شد.

این نشست حول محور اجرای مصوبات جلسات قبلی شورای فرهنگی عمومی استان کرمان شامل اجرای نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی، اجرای طرح کاروان دختران ایران بود که اعضا نسبت به اجرای این ۲ برنامه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرح پیشنهاد تصمیم‌گیری تغییر تاریخ روز کرمان در شورای فرهنگ عمومی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برای انتخاب روز کرمان، تاریخ ۱۳ دی در کنار ۱۷ دی به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شود تا تصمیم گیری برای انتخاب این روز در تهران انجام شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: برگزاری جشن‌ها در ماه بهمن به دلیل همزمانی با چهلم شهادت زائران سالگرد شهید سلیمانی، در شورای سیاست گذاری فرهنگ عمومی استان کرمان بحث شود و بعد برای تصویب به صحن عمومی بیاید.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات طرح کاروان دختران ایران و ادامه نمایشگاه مد لباس ایرانی اسلامی در شورای سیاست گذاری مطرح و پس از بررسی در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

موافقت با اجرای نماد شهدا در محل انفجارهای تروریستی کرمان

استاندار کرمان با اشاره به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: با کلیت ایجاد نماد در محل شهادت شهدای ۱۳ دی موافق هستیم و کارگروهی متشکل از بنیاد شهید، انجمن حفط آثار و ارزش های دفاع مقدس، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری پیشنهادات مختلف را بررسی و برای تصویب و اجرا معرفی کند.

محمدمهدی فداکار افزود: شهدای تشییع و حادثه تروریستی در ادامه همان جریان مکتب شهید سلیمانی هستند که این مهم باید در نمادسازی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تغییر روز کرمان از ۱۷ دی به ۱۳ دی تصریح کرد: این پیشنهاد نیز در کمیته سیاست گذاری طرح و پس از بحث و بررسی به صحن شورای فرهنگ عمومی آورده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114019
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.