مسئول قضایی بردسیر:


صنایع بردسیر مسئولیت‌های اجتماعی خود را پاس نداشتند

 رئیس دادگستری بردسیر گفت: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگ، حقی است که امروز به‌عنوان حلقه مفقوده صنایع مستقر در این شهرستان مطرح است و بهره‌برداران کمتر به آن پایبند هستند.

 به گزارش کرمان‌‌نو و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل کرمان، محمد سالاری روز یکشنبه اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی وظیفه‌ای است که صنعت در قبال بهره‌برداری از منابع یک منطقه نسبت به میزبانان خود و بومیان آن برعهده دارد و صنایع مستقر در بردسیر با وجود استفاده از امکانات و منابع شهرستان دراین‌خصوص اهتمام لازم را ندارند.

 وی عنوان کرد: صنایع بزرگ با وجود استفاده از منابع شهرستان و هوای پاک و همچنین آلایندگی‌های زیست‌محیطی که لاجرم ایجاد می‌کنند متأسفانه آن‌چنان‌که شایسته است در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود جدیت و اهتمام لازم را ندارند.
 این مقام قضایی افزود: نقش صنایع در توسعه شهرستان برخلاف سایر شهرستان‌هایی که میزبان صنایع مشابه هستند، آشکار نیست.

 وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده به نظر می‌رسد باوجود نارسایی‌های موجود در حوزه‌های امنیتی، آموزشی، ورزشی، مذهبی و تفریحی در شهرستان، صنایع مستقر هیچ اقدام شایسته‌ای را دراین‌خصوص انجام نداده‌اند.

 این مسئول قضایی گفت: یک‌سری کارهای خیرخواهانه توسط صنایع در سطح شهرستان انجام می‌شود که این اقدامات را با عنوان مسئولیت اجتماعی نمی‌توان در نظر گرفت.

 سالاری خاطرنشان کرد: قدم‌های برداشته شده از سوی برخی شرکت‌های صنعتی مستقر در شهرستان نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی بزرگ صنایع و در مقابل مشکلات عدیده‌ای که برای مردم این شهرستان ایجاد شده بسیار ناچیز است.

 رئیس دادگستری بردسیر اظهارداشتن: مکاتباتی در خصوص مشخص‌شدن میزان مسئولیت‌های اجتماعی صورت‌گرفته و دستگاه قضایی شهرستان به‌طورجدی پیگیر این مسئله و احقاق حق مردم خواهد بود.
 سالاری گفت: در این مسیر به‌منظور حمایت از حقوق مردم شهرستان بردسیر در برخورد قانونی با مسئولان و صنایع متخلف، کوچک‌ترین اغماضی صورت نخواهد پذیرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114226
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.