طی حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی؛


علی عبداللهی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان شد

در حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی، علی عبداللهی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب و معارفه شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، آیین معارفه سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان صبح امروز با حضور خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و مسئولین استانی در سالن اجتماعات فرودگاه استان کرمان برگزار و با از تقدیر خدمات ۲ساله احسان عراقی‌زاده مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان علی عبداللهی به‌عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد.

خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در این آیین با اشاره به پهناور بودن و اهمیت شبکه ارتباطی و حمل‌ونقل استان کرمان، اظهار داشت: کرمان حلقه واسط بنادر جنوبی با هسته مرکزی کشور و ۲۵ پایانه مرزی صادراتی ایران به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه کرمان نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و بار بنادر جنوبی کشور از جاده‌های استان کرمان عبور می‌کند، گفت: روزانه بالای ۴۰ هزار وسیله نقلیه از جاده بندرعباس – سیرجان به سمت یزد تردد می‌کنند و از سوی دیگر محورهای زیادی از استان کرمان از نقش ترانزیتی برخوردار است و بسیاری از جاده‌های این استان نقش فرااستانی و فراملی دارند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به مشکلات استان کرمان در حوزه حمل‌ونقل، بیان کرد: شبکه ارتباطی وسیع و گسترده استان کرمان و ترددهای بالای در محورهای کرمان، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را افزایش داده است، البته نمی‌توانیم مشکلات خودرو و سهم جاده را در حوادث رانندگی انکار کنیم.

مقبلی با بیان اینکه مسائل و مشکلات عمده‌ای در تصادفات کشور داریم و در این زمینه نیاز به همکاری بیش از ۱۰ سازمان داریم، ادامه داد: به مدد اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای و پلیس‌راه استان این تعامل در کرمان مشاهده می‌شود.

او با اشاره به اینکه وظیفه احداث و نگهداری راه‌های روستایی به سازمان راهداری سپرده شده است، بیان کرد: طی ۲ سال گذشته حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر راه روستایی احداث شده و احداث راه سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور و چیزی در حدود ۲۷ هزار کیلومتر معادل راه سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور باقی‌مانده است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه بیشتر این راه‌ها در ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان است، گفت: عقب‌ماندگی کرمان در حوزه راه‌های روستایی قابل‌باور نبود؛ طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای جبران عقب‌ماندگی استان کرمان در حوزه راه‌های روستایی تخصیص‌داده‌شده است.

در حکمی از سوی داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از خدمات ۲ساله احسان عراقی‌زاده مدیرکل سابق راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان قدردانی و علی عبداللهی به‌عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان منصوب شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.