مدیرکل استاندارد استان


۱۴ دستگاه بازی غیراستاندارد در پارک ولیعصر جیرفت پلمب شد

مدیرکل استاندارد استان کرمان از پلمب ۱۴ دستگاه وسایل بازی غیراستاندارد در پارک ولیعصر جیرفت و معرفی افرادی در پارک باغ ملی این شهر به دستگاه قضا خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، اسماعیل عاقلی روز سه‌شنبه افزود: در بازدید انجام شده کارشناسان اداره کل از پارک ولیعصر شهرستان جیرفت تعداد ۱۴ دستگاه از وسایل بازی پارک به دلیل غیر‌استاندارد بودن پلمب شد.

وی ادامه داد: همچنین در بازدید انجام شده از پارک باغ ملی این شهرستان وسایل بازی پارک که پس از اخطار و تذکر به مسئولان اقدام به اخد مجوز و تاییدیه استاندارد نکردند و در برابر اقدام به پلمب بازرسان این اداره کل مقاومت داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد کرمان تصریح کرد: طی نشست اداره امور حقوقی و رییس اداره استاندارد شهرستان جیرفت با مسئولان شهرداری پیرامون اهمیت استانداردسازی وسایل بازی و نقش آنها در سلامت کودکان بحث و گفتگو شد که در پایان قول مساعدت و همکاری برای رفع نواقص وسایل بازی و پیگیری استاندارد سازی آنها را دادند.

پلمب چهار واحد تولید بتن در سیرجان

وی همچنین از پلمب چهار واحد تولیدی بتن آماده فاقد پروانه استاندارد در سیرجان خبر داد و عنوان کرد: در بازدید و بازرسی انجام شده توسط بازرسان استاندارد، تعداد چهار واحد تولیدی بتن آماده در شهرستان سیرجان به علت نداشتن دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد پلمب شدند.

عاقلی ادامه داد: واحدهای تولیدی باتوجه به اخطار حقوقی و تعهد کتبی از طرف اداره استاندارد شهرستان سیرجان اقدام موثری برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام نداده بودند.

وی یادآور شد: ۲ واحد تولیدی پس از پلمب اقدام به فک پلمب و تولید بتن آماده کرده بودند که مجدد پلمب و پرونده تخلفاتی آنها به مراجع قضایی ارسال شد.

۱۴ دستگاه شهربازی غیراستاندارد در جیرفت پلمب شد

ابطال استاندارد هفت مرکز خدمات سردخانه در بم

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: همچنین نشان استاندارد هفت واحد خدمات سردخانه به دلیل انقضای تاریخ مصرف و پروانه کاربرد نشان استاندارد باطل شد و اعلام میشود که این واحدهای خدماتی مجاز به ارائه هیچ‌گونه خدمات با استفاده از علامت استاندارد ملی ایران نیستند.

وی با اشاره به مصوبات کمیته علایم پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری افزود:پروانه های سردخانه مواد خوراکی با ظرفیت بالای چهار هزار مترمکعب به نام‌های سردخانه احمد معتمدیان(سهند تبریر)، سردخانه رضا بهزادی، سردخانه محمد‌حسین اکبری، شرکت تعاونی نخل وحید، سردخانه نجمه ابراهیمی( مرکزی)، سردخانه روح‌الله دهقان(جام شیرین) و سردخانه جان‌محمد جلال‌پور(نخل شاهین) به دلیل بی‌اعتباری پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال شد.

عاقلی در ادامه با اشاره به تلفن رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان کرمان به شماره ۱۵۱۷ گفت: سامانه پیامکی اصالت نشان استاندارد کالا به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ است و مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه از وضعیت استاندارد کالاهای تولیدی اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین با اشاره به ابطال چهار پروانه کاربرد نشان استاندارد شرکت تولیدی صنعتی و بازرگانی رضا یاد گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فرآورده رطب مضافتی، پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فرآورده خرما مضافتی، پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فرآورده خرما پیارم و پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری فرآورده خرما کلوته به علت اقدام نکردن واحد تولیدی طی مدت ۹۰ روز از تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد ابطال می‌شود.

۱۴ دستگاه شهربازی غیراستاندارد در جیرفت پلمب شد

اداره کل استاندارد متولی نظارت بر کیفیت در محصولات تولیدی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.