فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد


کشف زمین‌خواری ۴۰ میلیارد ریالی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک مورد تصرف اراضی دولتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در محدوده شهر کرمان خبر داد و گفت که با این پدیده برخورد شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، سردار ناصر فرشید از کشف یک مورد تصرف اراضی دولتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در محدوده شهر کرمان خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام بررسی‌هایی متوجه شدند افرادی با سندسازی اقدام به تصرف بخشی از زمین‌های دولتی، حصارکشی و حتی خرید و فروش آنها کرده‌اند و این اقدام آنان باعث تضییع بیت‌المال و زیان شدید خریداران خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این زمینه ضمن هماهنگی قضایی و با همکاری کارشناسان اداره راه و شهرسازی و اداره منابع طبیعی، با اخذ استعلام حوزه اسناد و مدارک مشخص شد ۶۰۰ متر مربع از زمین‌های دولتی که کارشناسان ارزش آن را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند با تنظیم و جعل سند تصرف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در این زمینه با پی‌جویی‌های بعدی ماموران یک متهم دخیل در این زمین‌خواری را دستگیر کردند و با معرفی وی به مراجع قضایی از تضییع حق بیت‌المال و زیان‌های بسیاری که در انتظار خریداران این زمین‌ها بود جلوگیری شد.

قاتل فراری در رودبار جنوب دستگیر شد

خبر ارسالی دیگر نیروی انتظامی به رسانه‌ها به نقل از دادستان عمومی و انقلاب رودبارجنوب حاکیست که یک قاتل فراری در این شهرستان شناسایی و بازداشت شد.

حامد محمدی افزود: قاتل که در مردادماه امسال پس از ارتکاب قتل از محل حادثه متواری شده بود با پیگیری‌ها و اقدامات دستگاهای قضایی، انتظامی و امنیتی شناسایی و دستگیر شد.

او بیان کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر تیراندازی منجر به فوت در شهرستان رودبارجنوب بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان در محل حادثه حاضر و دستور لازم برای شناسایی و دستگیری عامل قتل صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: در نهایت با اقدامات پلیسی صورت گرفته از سوی کارگاهان پلیس آگاهی محل اختفای قاتل در یکی از شهرستان‌های جنوبی شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

او با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های خشن در اولویت کار دستگاه قضایی است و اجازه نخواهیم داد عده‌ای نظم و امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازند، گفت: در این زمینه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب تشکیل شده است.

رودبارجنوب یکی از هشت شهرستان جنوب کرمان در فاصله ۳۳۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109003
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.