فرمانده نیروی انتظامی استان:


کمپ‌های ماده ۱۶ ظرفیت کافی برای نگهداری معتادان متجاهر ندارند

فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: کمپ‌های ماده ۱۶ ظرفیت کافی برای نگهداری معتادان متجاهر ندارند؛ چراکه در روزهای پایانی سال، قصد داشتیم ۷۰۰ نفر از معتادان را جمع‌آوری کنیم، اما با مشکل فضای نگهداری مواجه هستیم.

 به گزارش کرمان نو به نقل از کرنا، در نشست سرپرست شهرداری کرمان با فرمانده نیروی انتظامی استان، ضمن ضرورت بر همکاری نزدیک شهرداری و نیروی انتظامی در برخورد با معضلات اجتماعی شهری، بر مدیریت و کنترل شهر در چهارشنبه آخر سال تأکید شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان، در این نشست که شب گذشته با حضور معاونان شهردار و شهرداران مناطق پنج‌گانه در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، برگزار شد، با بیان اینکه در جامعه اجتماعی، هر کس به‌تناسب مسئولیت خود، باید اقداماتی انجام دهد، گفت: در شورای تأمین استان بر کوتاهی برخی دستگاه‌ها در حل مشکلات اجتماعی، تأکید داشتم.

 ناصر فرشید، با اشاره به اینکه بعضی از موضوعات ازجمله مطالبه‌گری‌ها، امنیت شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، گفت: نیروی انتظامی، بیشتر درگیر مسائل اجتماعی است.
او موارد مربوط به شهر مثل مبلمان شهری، نظافت، نورپردازی، ترافیک و غیره را ازجمله وظایف شهرداری ذکر کرد و افزود: البته وظیفه داریم در کنار شما قدم‌هایی برداریم.
فرشید، با اشاره به اینکه هر اقدامی که مردم ببینند به حکومت ربط می‌دهند و رفتار ما مسئولان معمولاً به‌پای نظام و حکومت نوشته می‌شود، گفت: رشد شهرنشینی و توسعه شهری، موجب افزایش توقعات شهروندان شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ هزار خودرو وارد استان شده و در شهر تردد دارند، به موضوع نامناسب‌بودن عرض خیابان‌ها با تعداد خودروها اشاره کرد.
او ضمن ابراز تأسف از اینکه با رشد و توسعه شهری، هنوز فرهنگ شهرنشینی رشد پیدا نکرده است، گفت: پارک دوبل و مورب در عرض خیابان، معضل شهری است که منجر به سد معبر، ایجاد ترافیک و راه‌بندان و درنهایت نارضایتی و درگیری مردم می‌شود.
فرشید، بعضی از پروژه‌های ترافیکی شهر ازجمله تقاطع غیرهم‌سطح میدان «آزادی» را در حل معضل ترافیک، ناکارآمد دانست و ادامه داد: یدک‌کش‌ها، وانت‌بارهای حمل زباله برای کارگاه‌های ضایعاتی، خودروهای فروش میوه و کالاهای دیگر با ایجاد سد معبر به مشکل ترافیک دامن می‌زنند.

 او در ادامه، به مشکل زباله‌گردها و خودروهای غیرمجاز حمل زباله اشاره کرد و افزود: عده‌ای سودجو خانه‌ها را به کارگاه ضایعاتی تبدیل کردند که دراین‌خصوص نه شهرداری؛ بلکه بهداشت و محیط‌زیست دخیل هستند.
فرمانده نیروی انتظامی استان، همچنین بر جلوگیری از سگ‌گردانی در معابر و پارک‌ها و جمع‌آوری معتادان متجاهر در میدان‌های «ارگ» و «شهدا» (مشتاق) تأکید کرد و افزود: کمپ‌های ماده ۱۶ ظرفیت کافی برای نگهداری ندارند؛ چراکه در روزهای پایانی سال، قصد داشتیم ۷۰۰ نفر از معتادان را جمع‌آوری کنیم، اما با مشکل فضای نگهداری مواجه هستیم.
فرشید، همچنین ضرورت همکاری جدی شهرداری و نیروی انتظامی برای چهارشنبه آخر سال را مهم دانست و گفت: وضعیت شهر باید مدیریت شود.
او تأکید کرد: کارهای ایجابی و سلبی باید در کنار هم باشند و نیروی انتظامی برای خدمت‌کردن به مردم با شهرداری همراه است.

 در ادامه، سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به اهمیت همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان با شهرداری گفت: برای هم‌پوشانی بعضی از خدمات و رفع معضلات اجتماعی با همکاری دستگاه‌های دخیل، می‌توان در شورای تأمین دراین‌خصوص تصمیم‌گیری کرد.
محسن تویسرکانی، سد معبر خودروها و دست‌فروشان و تکدی‌گری را ازجمله مشکلات اجتماعی در شهر کرمان دانست و با بیان اینکه این موارد، زیبایی و نظم شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، گفت: واحد اجراییات شهرداری وظیفه جمع‌آوری دارد، اما نیروی انتظامی می‌تواند دراین‌خصوص کمک‌کننده باشد.
او بر برگزاری جلسات منظم و کوتاه‌مدت بین شهرداری و نیروی انتظامی برای هماهنگی بیشتر در خصوص اقدام برای معضلات مطرح‌شده، تأکید کرد و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت دستگاه قضا برای برخورد با معضلات شهری به‌خصوص معتادان متجاهر استفاده کرد.
تویسرکانی، با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و معتادان متجاهر مستلزم همکاری پنج دستگاه دخیل ازجمله نیروی انتظامی و بهزیستی است، یادآور شد: این وظیفه تنها برعهده شهرداری نیست.
او افزود: دستگاه‌هایی که تعدد وظیفه دارند، با مشکلات و موانع متعددی روبه‌رو هستند و شهرداری و نیروی انتظامی ازجمله این موارد هستند.
سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به ۲۵ سال سابقه در حوزه کار نظارتی، خاطرنشان کرد: مشکلات استان را خود استان باید حل‌وفصل کند؛ چراکه مرکز کشور، درگیر موضوعات متعدد است.
او بیان کرد: دستگاه نظارتی و قضایی در استان کرمان، ظرفیت خوبی برای استفاده از قانون در راستای شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌های مسئول و برطرف‌کردن مشکلات و معضلات اجتماعی، دارند

 سرپرست شهرداری کرمان، همچنین با اشاره به بارندگی‌های اخیر و بروز ترافیک در شهر گفت: شهرداری قبل از بارندگی آمادگی داشت و حدود ۱۲ ساعت بعد از بارندگی نیز مشغول آبکشی معابر بود که هرچند چندان دیده نشد، اما مشکل آب‌گرفتگی برطرف شد.
در ادامه این نشست، مدیران شهرداری، موضوعات متعدد در خصوص مشکلات شهر و شهرداری را بیان کردند و با ذکر موارد مهم، به نقاط مشترک همکاری نیروی انتظامی و شهرداری اشاره کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.