مشاور ارشد رییس علوم‌پزشکی کرمان:


احتمالا کرونای انگلیسی در کرمان در حال گردش است

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید شک زیادی در خصوص گردش کرونای انگلیسی در کرمان داریم و به نظر می‌رسد درصد گردش این ویروس در حال حاضر در استان بالا نیست.

به گفته دکتر نوذر نخعی کرونای انگلیسی چندین تفاوت مهم با کرونای چینی دارد و قدرت سرایت نوع انگلیسی حدود ۱.۵ تا ۱.۸ برابر است و متأسفانه احتمال بستری و فوت بیماران هم به طور متوسط ۱.۵ برابر است.

او می‌گوید احتمال درگیری کودکان و نوجوانان به ویروس کرونای انگلیسی بیشتر از نوع چینی است.

برای تشخیص نوع کرونا  نیاز به دستگاه‌های تشخیصی بسیار مجهز است که بیش از ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارند؛ آزمایش‌هایی که در استان کرمان انجام می‌شود فقط نشان می‌دهد که فرد به کرونا مبتلا شده است یا خیر و نوع ویروس را مشخص نمی‌کند.

نخعی با اشاره به اینکه گاهی تعداد اندکی از نمونه‌ها به صورت هدف دار به انستیتو پاستور تهران ارسال و چک می‌شود، افزود: بر اساس گزارشات وزارت بهداشت تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور درگیر کرونای انگلیسی شده‌اند.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در استان کرمان آزمایش مسجل در خصوص کرونای انگلیسی نداشتیم اما بر اساس شواهد بالینی کرونایی و گفته‌های پزشکان؛ موارد سرپایی کرونا در کودکان و نوجوانان زیادتر شده.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65152
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.