شناسایی ۵ مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 10 نفری که مطابق رهگیری‌های انجام شده مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند، 5 نفرشان مبتلا به کرونای انگلیسی شده بودند.

حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر امروز -9 اسفندماه- در دوازدهمین جلسه طرح شهید سلیمانی با اعلام این خبر افزود: باید مدنظر داشت که در ویروس جهش یافته انگلیسی مرگ و میر و بستری‌ها 1.5 برابر از ویروس قبل افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: از حدود دو هفته قبل با توجه به شرایط سیرجان و سه روستای بافت که تعداد مبتلایان آنها زیاد شد، به عنوان یک طغیان محسوب کردیم و اقداماتی در این دو شهرستان صورت گرفت.

اکنون ویروس در گردش ما، کرونای جهش یافته انگلیسی است و اگر طغیانی شود همه را درگیر می‌کند.

به گفته او سیرجان شرایط خاصی در استان داشته و دارد و تعداد مرگ و میرهای غیرمعمول آن در کودکان و نوزادان و سطح بستری آن افزایش یافته و یک مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان تایید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: انتظار داریم در جهت سلامت شهر و بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری همه مسایل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند متاسفانه با برگزاری جلسات، افتتاحیه و بازدیدها در این دوره مواجه می‌شویم.

گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کرمان

در همین حال سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم می‌گوید شناسایی یکی دو مورد از کرونای انگلیسی در یک استان نشان دهنده این است که این ویروس در کنار ویروس قبلی در گردش است.

به گفته مهدی شفیعی برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی فقط باید اقدامات مراقبتی، قرنطینه و محدودسازی را تشدید کنیم و کار اضافه‌تری نیاز ندارد چرا که برای درمان این افراد هم نسبت به نوع چینی اقدام بیشتری انجام نمی‌شود و به همین دلیل خیلی مهم نیست که مصر باشیم همه افراد مبتلا به کرونای انگلیسی را شناسایی کنیم.

شفیعی با اشاره به اهمیت اطمینان از گردش ویروس کرونای انگلیسی در کرمان گفت: طی روزهای آینده با تعیین نتیجه نمونه‌های آزمایشی ارسالی به تهران و آزمایش‌هایی که خودمان در آزمایشگاه انجام می‌دهیم، مشخص می‌شود که آیا این ویروس در کرمان در حال گردش است یا به صورت محدود بوده و مربوط به مواردی است که از خارج از استان وارد کرمان شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65623
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.