مدیرکل انتقال خون استان:


نیاز به خون در استان کرمان بالاست| با خیال راحت خون بدهید

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمان 30 درصد مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان کاهش یافته است. 

در پی شیوع بیماری کرونا در استان کرمان، شاهد کاهش مراجعه کننده به مراکز انتقال خون هستیم، این موضوع را از میرزایی مدیرکل انتقال خون استان کرمان پیگیر شدیم.

میرزایی مدیرکل انتقال خون استان کرمان در گفتگو با خبرنگار کرمان نو گفت: 30 درصد مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان کاهش یافته است. 

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور گفت: توصیه مناسب و به‌جای مسئولین کشوری و استانی باعث شده که ما در پایگاه‌های انتقال خون استان با این کاهش مراجعه کننده روبرو شویم.

میرزایی افزود: از طرفی دیگر نیاز به خون در استان همیشگی است، مانند بیماران تالاسمی که باید به صورت ثابت و روزانه خون دریافت کنند و علاوه بر این این مصرف ثابت بیماران تالاسمی در استان در بیمارستان‌ها هم برای تصادفات، عمل‌های جراحی، زایمان و بسیاری موارد دیگر نیاز به خون داریم.

وی با اشاره به اینکه 8 درصد بیماری تالاسمی کشور در استان کرمان هستند، اظهار کرد: خون برای افراد تالاسمی مانند آب برای انسان‌های عادی است و هر کدام از بیماری تالاسمی در استان ماهیانه باید 1 تا 2 واحد خون دریافت کنند که حدود 30 تا 40 درصد خونی که در استان تولید می‌شود مورد مصرف این بیماران قرار می‌گیرد.

اقدامات پایگاه‌های انتقال خون برای آسودگی خاطر مراجعه کنندگان 

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در مورد اقدامات انجام شده در راستای سلامت مراجعه کنندگان گفت: : در حال حاضر تمامی پایگاه ها روزانه چندین مرتبه همه سطوح ضدعفونی می‌شوند.

میرزایی افزود: تمامی مراجعه کنندگان توسط یک پزشک معاینه می‌شوند و اگر کوچکترین علائمی از ویروس کرونا داشته باشند، اجازه ورود به سالن اهداء خون به آن‌ها داده نمی‌شود. 

وی عنوان کرد: در سالن اهداء خون تمامی وسایل یکبار مصرف و استریل هستند و تمامی اهداکنندگان خون می‌توانند با خیال راحت به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان مراجعه کنند.

در پایان میرزایی گفت: جدا از آن که ویروس کرونا را باید جدی گرفت، مردم نباید اهداء خون را فراموش و نادیده بگیرند. از تمامی مردم استان خواهش میکنم که با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان این نگرانی را از بیماران نیازمند برطرف کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44299
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.