افزایش سپرده بانکی در استانهای جنوب‌شرق کشور


استان کرمان صدرنشین افزایش سپرده‌ها در بهار

بررسی‌ها نشان می‌دهد استان کرمان با افزایش ۹.۴ درصدی مانده سپرده‌های بانکی در صدر افزایش میزان سپرده‌ها در بهار امسال قرار دارد. مانده سپرده‌های بانکی استان کرمان از ۱۵۲ همت در پایان سال گذشته به بیش از ۱۶۶ همت در پایان خرداد امسال رسیده است.

افزایش کل میزان سپرده‌های بانکی کشور در بهار امسال در حالی رخ داده که این میزان در برخی استان‌ها به طرز تامل بر‌انگیزی کاهشی بوده است. بررسی آخرین آمارهای بانک مرکزی از میزان سپرده‌‌های بانکی نشان می‌دهد مقدار این متغیر در پایان خرداد ماه امسال به هفت هزار و ۶۰۷ همت رسیده که نسبت به پایان سال گذشته حدود ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

در مجموع طی سه ماهه بهار امسال بیش از ۳۳۳ همت به مانده سپرده‌های بانکی کشور افزوده شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که این میزان در برخی استان‌ها به طرز تامل بر‌انگیزی کاهشی بوده است.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد استان کرمان با افزایش ۹.۴ درصدی مانده سپرده‌های بانکی در صدر افزایش میزان سپرده‌ها در بهار امسال قرار دارد. 

مانده سپرده‌های بانکی استان کرمان از ۱۵۲ همت در پایان سال گذشته به بیش از ۱۶۶ همت در پایان خرداد امسال رسیده است. استان‌های هرمزگان و یزد هرکدام به ترتیب با ثبت رشد‌های ۸.۳ و ۷.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 از میان استان‌های کشور پنج استان خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، آذربایجان غربی و گلستان با کاهش سپرده‌های بانکی مواجه شده است. در واقع سپرده‌های این استان‌ها به بانک‌های استان‌های دیگر سرریز شده است.

در بهار امسال استان خراسان شمالی با بیشترین کاهش سپرده نسبت به چهار استان دیگر مواجه شده، به طوری که مانده سپرده‌های بانکی در این استان با کاهش ۲.۶ درصدی از ۲۶.۸ همت در پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۶.۱ همت در پایان خرداد امسال رسیده است.

پس از خراسان شمالی، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و همدان هرکدام به ترتیب با افت ۲.۱ درصد و ۱.۱ درصدی سپرده‌های بانکی طی دوره مورد اشاره در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این میان وضعیت مانده سپرده‌های بانکی استان‌های چهارمحال و بختیاری و گلستان در بهار امسال تغییری محسوسی نداشته و نوسان‌های جزیی را به ثبت رسانده است. منبع: اکوایران

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106927
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.