احتمال پیک سنگین کرونا در بهمن و اسفند| افزایش تست‌های کرونا مثبت در کرمان

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمار مثبت شدن تست‌های کرونا در حال حاضر نسبت به دو هفته پیش در حال بیشتر شدن است، که این نشان دهنده نزدیک شدن به پیک چهارم کرونا است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در روز گذشته از آمار مسافرت‌ها در استان ابراز نگرانی کرده و گفته: این مسافرت‌ها می‌تواند منجر به بازگشت موج بعدی بیماری شود.

مهدی شفیعی همچنین افزود: ثابت ماندن روند مبتلایان به کرونا در استان نگران کننده است زیرا می‌تواند شکننده باشد.

امروز نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یش بینی می‌شود در صورت تداوم شرایط موجود در بهمن و اسفند دچار پیک سنگین بیماری شویم.

حمیدرضا رشیدی نژاد ادامه داد: آمار مثبت شدن تست‌های ما در حال حاضر نسبت به دو هفته پیش در حال بیشتر شدن است.

به گفته بیشتر شدن آمار نگرانی‌ها در مورد موج چهارم را افزایش می‌دهد زیرا تعدادی از افرادی که تست‌شان مثبت شود ممکن است در بیمارستان و یا آی سی یو بستری می‌شوند و آمار فوتی ما بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید: زدیک ۴۲۰ بیمار در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رشیدی افزود: مشاهده می‌شود که در برخی مکان‌ها متأسفانه دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود لذا مردم باید به خاطر حفظ جان خود و اعضای خانواده به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اداره جات و مسئولین باید به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه جدی کنند، گفت: اداره جات همچنین باید در محل‌های که موجب تجمع می‌شود، متناسب با شیوه نامه‌های بهداشتی عمل کنند.

هیچ کمبودی در داروهای اثربخش در بهبود کرونا نداریم

رشیدی گفت: همه داروهایی که بهبود کرونا مطرح هستند و می‌توانند اثربخش باشند همه در استان موجود هستند و هیچ کمبودی نداریم.

او می‌گوید: هریک از مردم که احساس می‌کنند که باید تست کرونا بدهند، حتماً به مراکز مربوطه مراجعه کنند و حتی در صورت نیاز همکاران ما به صورت حضوری در منازل حضور پیدا می‌کنند و تست می‌گیرند.

رشیدی افزود: بسیاری از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند بدون علامت یا دارای علائم خفیف هستند لذا شناسایی زودهنگام فرد مبتلا موجب کنترل زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62647
1 نظر
  1. رضا می گوید

    سلام کلاس های ایین نامه رانندگی مگه نگفتن اختیاری شده امروزاموزشگاه کوثر تماس گرفتم گفتن اجباری شده در ضمن چون اموزشگاه کوثربرای پایه یک ودو هسته ازکل استاد میان این یعنی خطر کرونا .خواهشا پیگیری کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.