خسارت ۲ هزار میلیاردی به کشاورزان| جهاد کشاورزی: پیگیر اخذ تسهیلات دولتی هستیم

سرمازدگی در استان کرمان و طوفان در منطقه جازموریان خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومانی را در دی ماه امسال به کشاورزان این استان وارد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان می‌گوید این برآورد را به سازمان مدیریت بحران کشور فرستادیم تا کمک‌های دولتی برای کشاورزان تخصیص یابد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم از پیگیری‌ها برای اخذ تسهیلات برای کشاورزان خبر می‌دهد.

سعید برخوری می گوید میزان خسارت، هم از طریق سازمان مدیریت بحران استان و هم بحران جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و سپس به ستاد بحران وزات کشور ارسال می گردد که در سازمان برنامه ریزی خسارت اعلامی تامین اعتبار می‎شود.

به گفته او تسهیلات قرض الحسنه، کمک بلاعوض به کشاورزانی که خسارت بیشتر دیده‌اند و دریافت وام را در وزارت کشور پیگیری می‌کنیم.

طبق اعلام سازمان هواشناسی با توجه به کاهش دما در روزهای آينده کشاورزان و دامداران باید تهمیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی را در نظر بگیرند.

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان می‌گوید از روز پنج‌شنبه جریانات سرد شمالی بر کشور حاکمیت پیدا می‌کند و دمای شرق و جنوب شرق بین ۱۲ تا ۲۰ درجه کاهش پیدا می‌کند.

هرچند که به گفته عباس سعیدی سرمازدگی در مزارع روباز امریست اجتناب ناپذیر اما انجام نکات فنی و تخصصی در مزارع، باغ‌ها، مرغداری‌ها و کندوهای زنبورعسل  می‌تواند در کاهش میزان خسارت موثر باشد.

گفتنی است تغییرات اقلیمی ناشی از گازهای گلخانه‌‌ای یکی از عوامل تغییرات آب و هوایی و افزایش سرمازدگی و گرمازدگی در سالهای اخیر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62640
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.