رمشکی‌ها در دسترس نیستند/ وضعیت تلفن‌همراه و اینترنت در این منطقه مناسب نیست

یک سال قبل وزیر ارتباطات قول داد که همه مدارس کپری از داشتن اینترنت بهره‌مند می‌شوند اما در چاه‌دادخدا و رمشک هنوز کسی به اینترنت دسترسی ندارد.

به گزارش «کرمان نو» استان کرمان که پهناورترین استان کشور است و جمعیت روستایی بالایی را نیز به خود اختصاص داده وضعیت اینترنت و خطوط تلفن همراه خوبی ندارد و شرایط مردم در اکثر روستاهای مناطق جنوبی استان از لحاظ دسترسی به اینترنت خوب نیست. بر اساس اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری استان قرار بود فاز نخست تجهیز مدارس روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت  adsl، 3g و 4g  اجرایی شود و کم کم تمامی روستاها تجهیز شوند اما مردم رمشک و چاه دادخدا می گویند هنوز این اتفاق رخ نداده و دانش‌آموزان این منطقه نیز برای تحصیل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وضعیت اینترنت افتضاح است

یکی از شهروندان رمشک می‌گوید: وضعیت اینترنت در اینجا افتضاح است و در چاه‌دادخدا و رمشک اصلا نت وجود ندارد.

رییسی افزود: گاهی برای ارسال یک پست در فضای مجازی باید یک شب تا صبح را در تپه‌های اطراف که اینترنت ضعیفی در آنجا قابل دسترسی است را طی کنیم.

وی اضافه کرد: برای مکالمه تلفنی باید به یک بلندی برویم یا نقطه خاصی که بشود ارتباط تلفنی برقرار کرد را پیدا کنیم.

رییسی ادامه داد: وضعیت آنتن دهی اینترنت در روستاها و دهستان‌هایی مانند رمشک، زهکلوت و زهمکان و چاه دادخدا در جنوبی‌ترین قسمت استان تعریفی ندارد.

یکی دیگر از اهالی این منطقه نیز گفت: جمعیت اینجا زیاد است اما دانش‌آموزان مجبور هستند برای دسترسی به اینترنت و خطوط تلفن به بالای تپه و ارتفاعات بروند که همین مساله نیز خطراتی را می‌تواند در پی داشته باشد.

سابکی افزود: متاسفانه نه راه درست و حسابی داریم و نه از زیرساخت‌های ارتباطی بهره‌مند هستیم.

وی اضافه کرد: با این شرایط بچه‌های ما در پایان سال با بچه‌های پایتخت همزمان در یک آزمون شرکت می‌کنند و این اسمش لابد عدالت هم است.

وی ادامه داد: اگر فرزندان ما در مسیری که به بلندی‌ها برای رسیدن به اینترنت طی می‌کنند دچار سانحه‌ای شوند چه کسی پاسخگو است؟

وی تاکید کرد: حیوانات درنده و وحشی که حرف حالیشان نیست اگر فرزندان‌مان را دریدند چه خاکی باید بر سرمان کنیم؟

این دانشجوی جنوبی افزود: مردم روستاهای این منطقه برای هر کار اینترنتی مجبور هستند کیلومتر‌ها را طی کنند تا بتوانند کار‌های اینترنتی خود را انجام دهند.

وی افزود: از مسئولان درخواست داریم مشکل اینترنت را مرتفع کنند.

هر چه به اینجا نزدیک‌تر شوید مشکل آنت‌دهی بدتر می‌شود

بخشدار چاه‌دادخدا در این خصوص می‌گوید: اکثر روستاهای این منطقه از داشتن اینترنت محروم هستند.

احمدی افزود: جمعیت در این منطقه پراکنده است و روستاهای بی‌شماری باید در دستورکار بهره‌مندی از خدمات شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم از این وضعیت خسته شده‌اند اضافه کرد: روستاهای تگک، کهورعباسی، دهندران‌، چاه‌دادک، چهارتایی، چاهان رَمِشک، جهلدَر، بُن‌گِرو، جتو، نمگاز و کلاهون با مشکل مواجه هستند.

بخشدار چاه‌دادخدا ادامه داد: هرچه به سمت رمشک پیش بروید مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و همچنین تعداد روستاهای بدون اینترنت نیز زیادتر می‌شود.

پراکندگی جمعیت باعث دیر رساندن خدمات می‌شود

شهسواری فرماندار قلعه گنج در این خصوص به «کرمان نو» گفت: متاسفانه اکثر نقاط منطقه چاه دادخدا و رمشک از داشتن خطوط ارتباطی تلفن همراه با کیفیت محروم هستند.

وی افزود: البته با اداره ارتباطات استان کرمان نیز صحبت کرده ایم و قول داده‌اند مشکل را حل کنند.

شهسواری اضافه کرد: با شرایطی که کرونا درست کرد و مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌ها این مشکل در منطقه محسوس‌تر شد.

وی تاکید کرد: برخی از دانش آموزان مجبور هستند تا مسافت زیادی را برای دست یابی به اینترنت و تلفن طی کنند که این مساله را پیگیری کرده ایم.

وی ادامه داد: پراکندگی روستاها و جمعیت نیز در مطنقه یکی از مشکلاتی است که باعث شده تا رساندن خدمات دیرتر انجام شود.

فرماندار قلعه گنج افزود: در مرکز رمشک از لحاظ اینترنت مشکل خاصی نداریم اما در روستاهای اطراف رمشک از جمله روستای ناگ و اشکوتیه اصلا آنتن‌دهی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مشکل نبود پوشش اینترنت در روستاهای قلعه‌گنج مختص به چاه‌دادخدا نبوده و در برخی روستاهای بخش مرکزی همچون شومهری و توکل‌آباد نیز مشکل آنتن‌دهی داریم.

شهسواری یادآور شد: در بخش چاه دادخدا به دلیل نبود آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه و اینترنت، راهبران آموزشی آموزش و پرورش با مراجعه حضوری به خانه‌ها بسته‌های آموزشی را بین دانش‌آموزان روستایی توزیع می‌کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66278
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.