کشت “سیر” از برنامه‌های الگوی کشت در استان کرمان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سیر به دلیل کوتاهی دوره رشد و مصرف آب مناسب الگوی کشت مناسبی برای استان کرمان است.

به گزارش کرمان نو، عباس سعیدی با اشاره به اینکه برداشت سیر از اواسط فروردین ماه جاری در استان کرمان آغاز شده، اظهار کرد: سیر به دلیل کوتاهی دوره رشد و مصرف آب مناسب الگوی کشت مناسبی برای استان کرمان است.

وی افزود: امسال ۷۰۰ هکتار سیر در شمال استان کشت شده که عمده آن در شهداد و محصول به دست آمده دارای کیفیت بسیار بالایی است.

سعیدی تصریح کرد: چند سالی است برای صادرات سیر برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که متاسفانه امسال به دلیل کرونا با محدودیت روبه رو شده ایم اما خوشبختانه به دلیل اینکه حجم سیر زیاد نیست، دغدغه صادرات را نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: حدود ۲۰ درصد محصول که از نیمه دوم فرورین برداشت شده تاکنون به فروش رفته و ۲۰ درصد از محصول نیاز بذری کشاورز است که حدود ۵۰۰۰ تن است که با این وجود، ۱۷ تا ۱۸ هزار تن از حدود ۳۰ هزار تن سیری که در استان تولید شده، در صف فروش قرار دارد.

وی افزود: با سازمان تعاون روستایی هماهنگ شده که اگر محصول باقی مانده به فروش نرفت ورود پیدا کرده و نسبت به خرید توافقی سیر اقدام نماید تا محصول روی دست کشاورز نماند.

سعیدی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای فروش سیر مکاتبه با همه میادین میوه و تره بار است که خرید خود را از طریق استان کرمان انجام دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به گلایه کشاورزان در خصوص پایین بودن قیمت سیر گفت: اوایل فصل برداشت قیمت سیر ارزان تر است و با ورود خریداران به بازار سیر به قیمت واقعی خود می رسد، البته سیر باید قیمت معقولی داشته تا بازار کشش داشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت سیر براساس قیمت توافقی از سوی تعاون روستایی، با عددی که بازار کشش فروش داشته باشد تعیین می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68666
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.