آزادی هفت مددجو از زندان منوجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان اعلام کرد: با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و فراهم کردن زمینه‌های لازم از جمله صلح وسازش، ۷ مددجو از زندان منوجان آزاد شدند.

دادستان منوجان در حاشیه بازدید از زندان منوجان گفت: این بازدید برای نظارت بر اجرای دقیق دستور العمل‌های قوه قضائیه از زندان‌ها و با هدف بررسی فعالیت‌های انجام شده و ساماندهی وضعیت زندانیان انجام شد.

او استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قوانین از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، تعویق صدور حکم، عفو و مانند آن را مهم و تاثیرگذار دانست و افزود:این بازدید‌ها با هدف پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی ، تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضائی و حقوقی زندانیان انجام می‌شود.

دادستان منوجان تاکید کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان و دیدار با زندانیان از نزدیک می‌توانند در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گیرند و در چهارچوب حدود، اختیارات  قانونی، اقدام لازم برای حل و فصل مشکلات آنان را فراهم سازند.

او ادامه داد: با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و فراهم کردن زمینه‌های لازم از جمله صلح وسازش، ۷ مددجو از زندان منوجان آزاد شدند.

رضایی گفت: مددجویان در این مدت که در ندامتگاه‌ها هستند باید تلاش کنند نگاه و رفتارشان به زندگی تغییر یابد وگرنه آزادی از زندان بدون ایجاد تحول رفتاری و اخلاقی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

دادستان منوجان به موضوع صلح و سازش اشاره کرد و افزود: شورای حل اختلاف می‌تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار مفید و اثرگذارباشد که این امر با تقویت شعبه شورای حل اختلاف زندان امکان پذیرتر خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56208
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.