استاندار: صحبت ما با سیاسیون کرمان درباره انتقال آب هلیل رود کاملا کذب است

استاندار کرمان عنوان کرد: دغدغه مردم جنوب در حوزه انتقال آب را مورد توجه داریم و بحث محیط زیست، کشاورزی و حفظ اکوسیستم هلیل‌رود تاریخی برای ما هم مهم است.

دکتر علی زینی‌وند در دیدار حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه جیرفت و ابوذر عطاپور فرماندار جیرفت، با وی با قدردانی از حضور امام جمعه و فرماندار جیرفت گفت: کرمان استان باظرفیتی است و با توجه به گستردگی آن طبیعی است که توسعه و زیرساخت‌ها در همه مناطق آن هماهنگ نیست.

وی عنوان کرد: علاقه‌مند و مصمم هستم که برای توسعه متوازن در استان وقت بگذاریم، مواردی را که می‌توانیم انجام دهیم و در دیگر موارد هم اسنادی را تعریف کنیم که آیندگان نیز به توسعه متوازن توجه جدی کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات استانداران قبلی کرمان برای توسعه متوازن گفت: کرمان، استانی گسترده و با تفاوت‌های اقلیمی و فرهنگی است که باید به این تفاوت‌ها احترام گذاشت. همان طور که نگاه جمهوری اسلامی نگاه عادلانه به همه اقوام و فرهنگ‌ها است.

زینی‌وند تصریح کرد: در حوزه زیرساخت و اشتغال باید توجه بیشتری به مناطق کمتر توسعه یافته داشت.

 معین‌های اقتصادی موفق را در جنوب کرمان حمایت می‌کنیم

استاندار کرمان به اقدامات موثر معین‌های اقتصادی در استان به ویژه شهرستان قلعه‌گنج پرداخت و گفت: مدل بعدی این موفقیت را در شهرستان منوجان دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان معین‌های اقتصادی را به صورت جدی وارد می‌کنیم که بتوانند بخشی از مشکلات اشتغال این مناطق را حل کنند.

زینی‌وند بر این نکته تصریح کرد: در شرق و شمال استان هم این کار در حال انجام است، اما در جنوب توجه بیشتری معطوف می‌کنیم و حتما از جیرفت و عنبرآباد به زودی بازدید خواهیم داشت.

 پیگیری تامین آب پایدار برای جنوب استان

استاندار کرمان به دغدغه شهرستان‌های جنوبی کرمان در انتقال و تامین آب اشاره کرد و گفت: در سفر به تهران و دیدار با وزیر نیرو، تدبیر و تامین آب پایدار برای جنوب استان از محورهای کاری سفر خواهد بود، کما اینکه کرمان و کل استان مشکل تامین آب دارند.

زینی‌وند با اشاره به دغدغه مردم جنوب استان در حوزه انتقال آب بیان کرد: به صورت جدی به این دغدغه‌ها و در حیطه اختیاراتمان توجه دارم و نظر خود را هم به صورت شفاف گفته‌ام که اولا همه ما از استاندار و مدیر و مردم باید تابع قانون باشیم که به نفع همه است و کارها هم در چارچوب قانون بهتر پیش می‌رود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که مطالبات اجتماعی را به تنش و اختلافات سیاسی تبدیل نکنیم و از ائمه جمعه هم می‌خواهیم که در این زمینه راهنمایی بفرمایند.

محیط زیست، کشاورزی و اکوسیستم هلیل‌رود برای ما مهم است

استاندار کرمان به واکنش‌ها در فضای مجازی در خصوص انتقال آب هلیل‌رود اشاره کرد و گفت: نوع برخی جهتگیری‌ها از حالت مطالبات عادی فراتر رفته و به سمت اختلافات پیش می‌رود که اصلا برای استان خوب نیست.

زینی‌وند تصریح کرد: وظیفه و تاکید من به عنوان استاندار این است که دغدغه مردم جنوب در حوزه انتقال آب، مورد توجه داشته باشم، بحث محیط زیست، کشاورزی و حفظ اکوسیستم هلیل‌رود تاریخی هم برای ما مهم است.

استاندار کرمان ادامه داد: گزارشات مفصل و کارشناسی از مجموعه محیط زیست و آب گرفته‌ایم و در حال جمع‌بندی هستیم که به دغدغه‌های مردم هم توجه شود.

وی اظهار کرد: بعضی از مطالبی که وارد موج رسانه و فضای مجازی می‌شود واقعیت ندارد. در یک ماه حضور من در کرمان، مطالبی درباره من در زمینه طرح انتقال آب هلیل رود تحلیل کردند که درست نبود و ممکن است برای دیگران هم تکرار شود.

 صحبت کردن ما با سیاسیون کرمان درباره انتقال آب هلیل رود کاملا کذب است

زینی‌وند بیان کرد: اینکه می‌گویند ما در تهران با سیاسیون کرمان درباره انتقال آب هلیل رود صحبت کردیم، کاملا کذب است و تا امروز هیچ شخصیت سیاسی، غیرسیاسی و مسئولی در کرمان درباره این موضوع  دیدگاهی به من منتقل نکرده است.

استاندار کرمان عنوان کرد: این نوع ادبیات را از ادبیات منطقی مردم عزیز و خونگرم جنوب جدا می‌دانیم و این ادبیات مطالبه‌گری قانونی نیست، جوانان و نخبگان و دانشگاهیان باید از استاندارشان توقع داشته باشند که مدافع حقوق همه مردم و مجری بدون کم و کاست قانون باشد.

زینی‌وند با بیان اینکه “استاندار مجری قانون است نه موضع یا مفسر قانون” گفت: با اینکه تصمیمات از قبل بوده اما وظیفه ماست به مطالبات مردم توجه کنیم، در هرگونه پروژه و طرحی، مصالح و منافع عمومی مردم اولویت دارد که آن مصالح و منافع را باید کارشناسان و قانون تشخیص دهد.

استاندار کرمان اظهار کرد: مصالح و منافع مردم در فضاهای احساسی،  تنش‌زا و مجازی تامین نمی‌شود.

زینی‌وند ادامه داد: توقع ما از ائمه جمعه، نخبگان حوزه جنوب و مردم این است که به این مسائل توجه کنند، ما در حوزه آب و طرح‌ها دقت داریم که حق و حقوقی از مردم ضایع نشود.

وی گفت: 90 درصد مباحثی که از زبان ما ساختند و تحلیل کردند و هنوز نرسیده شروع به تخریب کردند، اصلا ربطی به من و ایده‌های ما ندارد، در راه خدمتمان ملاحظه‌ای غیر از قانون و جمهوری اسلامی و منافع مردم نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.