رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:


رییس‌جمهور توانست رویکرد مردمی بودن را استمرار بخشد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور دارای شخصیتی مردمی است، گفت: آیت الله رییسی در حوزه قضایی و اکنون نیز در حوزه اجرایی توانسته رویکرد مردمی بودن را استمرار ببخشد.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از ایرنا محمدرضا پورابراهیمی گفت: اکنون نیز با توجه به هجمه ای که علیه نظام و انقلاب اسلامی ایجاد شده، اهمیت رویکرد مردمی بودن دولت و نظام بیش از پیش است لذا صیانت از این رویکرد می تواند حائز اهمیت باشد.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی مردمی بودن آن و ارتباط نزدیک بین مسئولان و مردم است اظهارداشت: این مساله انقلاب ما را با کشورهایی که در مسیر حرکت خود از رویکرد مردمی بودن تبعیت می کنند، ممتاز و متمایز می کند؛ مردم زمانی که ببینند مسئولان با آن‌ها در ارتباط هستند پای کار می‌آیند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی که به طور مستمر و در برنامه هایی تعریف شده ارتباط خود را با مردم در استان ها و سایر نقاط کشور برقرار می کند، سرمایه اجتماعی نظام، کشور، حاکمیت و دولت را افزایش می دهد.

او اظهار داشت: دولت در سفرهای استانی با مردم ارتباط بیشتری می گیرد و این کار را قوه قضاییه نیز سال‌هاست آغاز کرده که کار ارزشمند و پسندیده ای است اما در دولت به دلیل اینکه مردم در حوزه اجرا بیشتر درگیر هستند این کار خاص تر است.

پورابراهیمی افزود: حضور رییس جمهور در مراکز استان ها و حضور وزیران در مناطق و شهرستان‌ها در سفرهای استانی به منظور پیگیری امور، رفع مشکلات و بررسی اقداماتی که به هر دلیلی انجام نشده و به چالش تبدیل شده، مهم و البته تاثیرگذار است.

وی گفت: همچنین یکی از نکات مهم در سفرهای استانی دولت این است که مشکلات حل نشده استانها در دستور کار هیات دولت قرار می گیرد و به طور معمول برای رفع این مشکلات راهکارهای اجرایی و قابل انجام، پیشنهاد می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین یکی از ویژگی های مهم سفرهای دولت به استان های مختلف، افزایش سرمایه اجتماعی، حل مشکلات و ساماندهی امور به تعویق افتاده یا خارج از اختیارات استان هاست.

او تاکید کرد: همچنین در سفرهای استانی وضعیت پروژه های عمرانی نیز از نگاه دولت کاملا رصد می‌شود که یکی دیگر از خصوصیات سفرهای استانی هیات دولت به استان هاست.

پورابراهیمی ادامه داد: اعتبارات و منابع برای مناطق مختلف کشور از جمله مناطق برخوردار و محروم نیز در سفرهای استانی بهتر تقسیم می‌شود.

او سفرهای استانی دولت را اقدامی پسندیده و حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع در دولت های مختلف تاکید کرده اند و بسیار حائز اهمیت است که می تواند به افزایش نقش مردمی بودن نظام و حاکمیت کمک کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد، قول هایی که در سفرهای استانی داده می شود ساز و کاری اجرایی نیز داشته باشد که اگر چنین نشود سفرهای استانی اثر منفی برجا می گذارد که به طور معمول روال دولت این است تا سفر بعدی تمام مصوبات سفر قبل را اجرایی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس پروژه ‌های عمرانی نیمه تمام دولت یازدهم را که در دولت سیزدهم تکمیل شده در این حوزه انتخابیه زیاد دانست و افزود: واحدهای تولیدی نیمه تعطیل زیادی در دولت سیزدهم در کرمان و راور احیا شد که در بخش های عمرانی، راه و ابنیه، بهداشت و درمان و غیره بوده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در کنار احیای پروژه های تعطیل یا راکد کرمان و راور، طرح های زیادی نیز در این دوره آغاز شده که همه می تواند در اقتصاد تاثیرگذار و راهگشا باشد ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه فضای آموزشی در کرمان اتفاقات مثبتی طی چند سال اخیر رخ داده به طوری که برخی پروژه ها که تا قبل از این به کندی جلو می رفت در ۲ سال اخیر با سرعت بیشتر و با حضور دولت و همراهی خیران پیشرفت خوبی داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111482
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.