شهردار کرمان خبر داد


تخفیف عوارض شهرسازی و صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای با دوسال اعتبار

شهردار کرمان، از صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای با دوسال اعتبار و با حذف نیمی از زمان صدور پروانه ساختمانی، خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو، سعید شعرباف، همچنین به اِعمال تخفیف‌های عوارض شهرسازی اشاره کرد و گفت: این تخفیف‌ها، تنها در چهارماه ابتدای سال ۱۴۰۲ اعمال می‌شود.
وی افزود: تخفیف‌های عوارض شهرسازی، به‌صورت پلکانی و معکوس، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۲۵ درصد، در خردادماه، ۲۰ درصد و در تیرماه، ۱۵ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.
شهردار کرمان، صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای را اقدام مهم دیگر شهرداری در راستای رضایت‎مندی شهروندان ذکر کرد و با بیان اینکه فرایند صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای با اعتبار دوساله، مربوط به سال ۱۴۰۲ است و تنها به ماه‌های اول سال اختصاص ندارد، گفت: این دو موضوع در چهارماه اول سال، به‌صورت همزمان و با هم اعمال می‌شود و شرایط ویژه‌ای را برای رونق ساخت‌وساز مسکن در شهر کرمان، ایجاد خواهد کرد.
شهردار کرمان همچنین در توضیح شرایط لازم برای صدور پروانه ساختمانی دومرحله‌ای گفت: شهروندان کرمانی، می‌توانند تنها با تکمیل مدارک اولیه مورد نیاز شهرداری و بدون نیاز به تکمیل نقشه‌ها و تاییدیه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان، پروانه شهرسازی (پروانه مرحله اول) را با اعتبار دوساله از شهرداری کرمان دریافت کنند.
شهردار کرمان افزود: شهروندان پس از دریافت پروانه مرحله اول، طی مدت دوسال می‌توانند با تکمیل مدارک و گرفتن پروانه ساخت(پروانه مرحله دوم) کار ساخت ملک خود را آغاز کنند.
شعرباف، با اشاره به اینکه در روند صدور پروانه ساختمانی، تمام عوارض شهرداری در همان مرحله اول تسویه می‌شود و در مدت دوسال، مبلغ دیگری بابت پروانه ساختمانی گرفته نخواهد شد، ادامه داد: این طرح، برای اشخاصی که به‌صورت محدود و یا انبوه قصد دارند در دوسال آینده در شهر کرمان، ساخت‌وسازی انجام دهند و تا حد ممکن تورم ناشی از افزایش عوارض را حذف کنند، فرصت بسیار مناسبی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103227
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.