مدیرکل بازرسی استان در دیدار با شهردار کرمان:


سیاست‌زدگی باعث شد که برخی نیروهای متخصص را کنار بگذارند

خوشبختانه آقای تویسرکانی این رویه را ندارد
سرپرست شهرداری کرمان، در دیدار با مدیرکل بازرسی استان، تأکید کرد: باید در چارچوب ضوابط حرکت کنیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کرنا، محسن تویسرکانی، در این دیدار که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورا، معاونان شهردار، مدیر بازرسی و مدیر حراست شهرداری کرمان، برگزار شد، افزود: از روز اول قبول مسئولیت شهرداری کرمان، تأکید داشتم هنر ما این است که نقاط انعطاف ضوابط را بشناسیم و باهدف شفاف‌سازی و کوتاه‌کردن فرایندها، از روزنه‌های قانونمند به موضوعات ورود کنیم؛ به‌گونه‌ای که وقتی دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند، هیچ جای ابهامی نباشد.

 او با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر نیز همدلی خود را با این رویکرد نشان داده‌اند، به وجه زیارتی شهر کرمان اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم وجههٔ شهرمان در تراز نام سردار سلیمانی باشد.

 سرپرست شهرداری کرمان، بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان و تبدیل آنها به منابع تأکید کرد و افزود: دراین‌بین، کمک دستگاه‌های نظارتی باتوجه‌به اشرافی که بر موضوعات دارند، موجب می‌شود که کارها به شکل ضابطه‌مند، بهتر و سریع‌تر پیش رود.

 در ادامه، علیرضا نادری، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، با قدردانی از مدیرکل بازرسی استان برای موافقت با واگذاری مسئولیت شهرداری به آقای تویسرکانی، افزود: آقای تویسرکانی را از سال‌ها پیش می‌شناسیم و از شیوۀ مدیریت، نحوه برخورد، توانمندی، ذکاوت و سلامت نفس ایشان، شناخت داریم و در همین روزهای ابتدایی فعالیت ایشان به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان نیز، شاهد تکاپو و فعالیت شبانه‌روزی نیروهای شهرداری در سطح شهر هستیم و امیدوارم اقدامات ایشان باعث رشد و ترقی شهر شود و بتوانیم کرمان را بیش‌ازپیش آباد کنیم.

 سپس مدیرکل بازرسی استان کرمان، با قدردانی از زحمات سعید شعرباف، از محسن تویسرکانی، به‌عنوان یکی از نیروهای توانمند بازرسی استان که همواره منشأ خیر بوده، نام برد و افزود: آقای تویسرکانی شاخص‌های خوبی برای تصدی مدیریت شهری دارد که ازجمله آنها می‌توان به وجدان کاری بالا و اعتقاد به خرد جمعی اشاره کرد؛ ایشان در عین تعهد، به استفاده از همۀ ظرفیت‌ها برای خدمت به جامعه اعتقاد دارد و ما هم دعا می‌کنیم که خداوند به ایشان توفیق خدمت دهد.

 احمد آبیار، با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: سیاست‌زدگی باعث شد که برخی نیروهای متخصص را کنار بگذارند و شهرداری را متضرر کنند که خوشبختانه آقای تویسرکانی این رویه را ندارد.

 او تأکید کرد: باید فارغ از گرایش‌های سیاسی، از نیروهای شهرداری استفاده شود و شورای شهر و سایر ارگان‌ها با همدلی از شهرداری حمایت کنند.

 مدیرکل بازرسی استان کرمان، با بیان اینکه مردم منتظر یک تحول قابل‌اعتنا در شهرداری هستند، افزود: این تحول به معنی تغییر مدیران نیست؛ بلکه مردم باید تحول را در سطح شهر ببینند که اگر این تحول را به وجود آوردیم، اعتماد مردم به‌نظام و میزان مشارکتشان در انتخابات هم بیشتر خواهد شد.

 آبیار، با بیان اینکه این تحول نیاز به برخی کارهای زیرساختی دارد، تأکید کرد: اول اینکه مدیران شهرداری وظیفه دارند از نیروی انسانی خود، به شکل مادی و معنوی حمایت کنند و این حمایت باید به‌صورت جزئی اعمال شود.

 او افزود: نکتۀ دیگر، اهمیت به حقوق شهروندی است که مصادیق متعددی دارد و مصداق بارز آن، داشتن یک شهر تمیز است؛ چراکه نظافت شهر و زیبایی بصری آن، حق مسلم هر شهروندی است و در افزایش نشاط اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

 مدیرکل بازرسی استان کرمان ادامه داد: موضوع بعدی، اهمیت تکریم ارباب‌رجوع در مجموعه شهرداری است و مدیران شهرداری در پاسخگویی به ارباب‌رجوع، باید پیش‌قدم باشند.

 او با بیان اینکه بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم شهر را اداره کنیم و باید به شهرداران محله اختیارات بیشتری بدهیم، بر مشارکت مردم در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: متأسفانه موضوع شهرداران محله که تجربه خوبی بود، مدتی است رها شده و باید احیا شود.

 مدیرکل بازرسی استان کرمان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که بسیار مهم است، فضای سبز شهر کرمان است که اثر مستقیمی بر روحیه مردم دارد؛ درست است که با کمبود آب جدی مواجهیم، اما باید راه چاره‌ای پیدا کنیم و این مسئله مهم را در حد مقدورات و به نحو احسن، مدیریت کنیم.

 آبیار، ضمن تقدیر از شهردار سابق و تشکر از سرپرست شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: ما در کنار شهرداری هستیم و برای رفع مشکلات باهدف ارائه خدمات بهتر به مردم، آمادۀ همکاری خواهیم بود.

 مدیر بازرسی شهرداری کرمان نیز، یادآور شد: از زمانی که آقای تویسرکانی، مسئولیت سرپرستی شهرداری کرمان را به عهده گرفتند، ملاقات‌های هفتگی با مردم به ملاقات روزانه تبدیل شده است.

 مرتضی هوش‌هویدا بیان کرد: میزان رضایت مردم از شهرداری کرمان بالا رفته؛ مردم راحت با مدیران شهرداری و اعضای شورا ارتباط می‌گیرند.

 او خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین شبکۀ بازرسان افتخاری ۱۰ هزارنفری را تحت عنوان «شبکه مردمی ارزیابی و نظارت» طراحی و شماره تماسی هم به همین منظور، اعلام کرده‌ایم.

 مدیر بازرسی شهرداری کرمان افزود: در حوزۀ سرمایه‌گذاری هم کارهای خیلی خوبی انجام شده که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 هوش‌هویدا، با بیان اینکه اولین موضوع اساسی مورد تقاضای مردم بر اساس گزارش‌های رسیده به سامانۀ ۱۳۷، آسفالت است، گفت: بودجۀ ۵۰۰ میلیاردی برای سال آینده در زمینۀ آسفالت پیش‌بینی شده که در صورت موافقت شورای اسلامی شهر، انقلاب بزرگی را در شهر، شاهد خواهیم بود.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز، با بیان اینکه رویکرد و شیوۀ مدیریت سازمان بازرسی به‌گونه‌ای بوده که همیشه در حوزۀ پیشگیری فعال‌تر بوده، افزود: در بدنۀ انسانی شهرداری کرمان، ظرفیت بسیار ارزشمندی وجود دارد که بخشی از آن کمتر به بلوغ و ظهور رسیده و اگر این اتفاق بیفتد، کارکرد شهرداری کرمان چندین برابر خواهد شد.

 وحید خطیبی یادآور شد: در مدت اندکی که از سرپرستی جناب آقای تویسرکانی بر شهرداری کرمان می‌گذرد، شاهد هستیم که فاصلۀ اتخاذ تصمیم تا عملی‌شدن آن، به حداقل زمان ممکن رسیده و فضای خوش‌بینانه و واقع‌بینانه‌ای شکل‌گرفته که امیدوارم تداوم داشته باشد.

 معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز بیان کرد: در همین چند روز ابتدایی مدیریت آقای تویسرکانی، طرحی به نام پیشواز شهر از نوروز، «پیشران»، توسط شهرداری آغاز شده که هم‌افزایی و ارتباط خوبی بین شهرداری و مدیران ارشد استان برای آماده‌سازی شهر در آستانۀ نوروز، ایجاد کرده است.

 محمود ایرانمنش افزود: شهرداری با تمام ظرفیت پای‌کار است و گزارش روزانه مدیران مناطق و سازمان‌ها نیز همین را تامید می‌کند.

 او با بیان اینکه این روزها همۀ کارکنان شهرداری به شکل مضاعف تلاش می‌کنند، گفت: تمام پارک‌های سطح شهر در حال اصلاح و رفع نقص هستند و امیدواریم با همدلی که شکل‌گرفته، اتفاق خوب و مبارکی برای عید نوروز و پایان این دوره از مدیریت شهری رخ دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114607
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.