تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان:


۱۹ سال از تعهد شرکت آبفا برای تحویل فاضلاب کرمان می‌گذرد

سرپرست شهرداری کرمان گفت: تأکید کردم هر معبری را که به‌دلیل عدم اجرای تأسیسات شهری نمی‌توانیم آسفالت کنیم، با نصب بنر اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم به‌جای شهرداری، به سراغ شرکت آبفا بروند که قرار بوده سال ۸۴ فاضلاب شهر را تحویل بدهد و ۱۹ سال از این تعهد می‌گذرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از کرنا، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت دیدار مردمی محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان، به‌همراه برخی اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری منطقه یک و برخی مدیران شهری، در مسجد «بقیةالله(عج)»، واقع در خیابان «نماز» برگزار شد.

سرپرست شهرداری کرمان، در این نشست، ضمن تبریک روز «ارتش» و سالروز تأسیس «سپاه پاسداران»، شهادت «محمدمهدی ایرانمنش»، از شهدای حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت.

محسن تویسرکانی، با اشاره به شعار شهرداری کرمان با عنوان «کرمان با مردم آباد می‌شود»، گفت: این شعار به این معنی است که مردم باید مطالبه‌گر باشند؛ چراکه مطالبه‌گری مردم، مدیران را در معرض پاسخگویی قرار می‌دهد و حل مشکلات زودتر به نتیجه می‌رسد.

او ضمن تشکر از آقای «رحمانی»، شهردار محله خیابان «نماز»، به برخی نقدهای مردم از شهرداری اشاره کرد و گفت: بیان نقادانه مشکلات حق مردم است، اما همۀ نواقص شهری به عهدهٔ شهرداری نیست و مربوط به سایر دستگاه‌هاست.

سرپرست شهرداری کرمان، به طور مثال به موضوع روشنایی معابر شهر اشاره کرد و گفت: تأمین روشنایی شهر، به عهدهٔ شرکت توزیع نیروی برق شمال است، اما به دلیل کم‌کاری من و همکارانم در بیان این موضوع، خود را در معرض اتهام قرار داده‌ایم که شهر خاموش است.

تویسرکانی، به «جهاد آسفالت» در سال جاری اشاره کرد و با بیان اینکه امسال یک میلیون مترمربع از معابر شهر آسفالت خواهد شد، گفت: همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای لکه‌گیری آسفالت معابر تخصیص‌یافته است.

او، درعین‌حال دلیل آسفالت نکردن برخی معابر را اجرانشدن شبکه فاضلاب و سایر تأسیسات شهری دانست و تصریح کرد: تأکید کردم هر معبری را که به دلیل عدم اجرای تأسیسات شهری نمی‌توانیم آسفالت کنیم، با نصب بنر اطلاع‌رسانی کنیم که این معبر به دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب، روکش آسفالت نمی‌شود تا مردم به‌جای شهرداری، به سراغ شرکت آبفا بروند که قرار بوده سال ۸۴ فاضلاب شهر را تحویل بدهد و ۱۹ سال از این تعهد می‌گذرد.

سرپرست شهرداری کرمان، همچنین با بیان اینکه امسال ساخت بوستان در دستور کار نداریم، گفت: شورای اسلامی شهر کرمان اعتبار خوبی را برای بهسازی پارک‌های موجود تخصیص داده است.

تویسرکانی، در خصوص عدم اجرای پل‌عابر پیاده شهرک «ولایت» نیز گفت: وجود شبکه برق فشارقوی، دلیل اجرانشدن پل‌عابر پیاده در این محدوده است؛ شرکت برق اجازه اجرای پل‌عابر پیاده نمی‌دهد.

او افزود: در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر نیز اقدامات خوبی شده و آمار زنده‌گیری سگ‌های ولگرد قابل‌توجه است.

سرپرست شهرداری کرمان، به موضوعات ترافیکی ازجمله نصب سرعت‌کاه در معابر شهر اشاره کرد و گفت: دررابطه‌با مسائل ترافیکی، شورای ترافیک تصمیم می‌گیرد.

تویسرکانی همچنین به اقدامات ۱۰۰ روز اخیر شهرداری به‌ویژه اجرای جشنوارۀ «پیشران» و اقدامات نوروزی شهرداری اشاره کرد و گفت: در دوماهه پایانی سال گذشته، همه وارد میدان شدند و با حمایت استاندار محترم و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، شاهد اتفاقات خوبی بودیم؛ هرچند این اقدامات در تراز شهر کرمان نیست و باید بیش از این تلاش کرد.

محمد امینی‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با بیان اینکه خیلی از مواردی که در این نشست اعلام شد، در بودجه گذاشته شده است، گفت: موضوعات جزیی هم که بیان شد، توسط مدیران شهری پیگیری می‌شود.

او افزود: البته برخی مسائل هم باید در درازمدت بررسی و اجرا شود.

امینی‌زاده، با اشاره به اینکه بهسازی پارک «نماز» در نشست مردمی سال گذشته مطرح شد، گفت: بهسازی این پارک در بودجه امسال شهرداری دیده شد و به‌زودی بهسازی می‌شود.

او افزود: در این محدوده پارک بانوان نیز در حال ساخت است و تا دوماه آینده قابل‌استفاده خواهد بود.

سرپرست شهرداری منطقه یک هم در این نشست، با اشاره به لکه‌گیری معابر این منطقه بر اساس اولویت گفت: لکه‌گیری آسفالت معابر شهرک «شهید بهشتی» و خیابان «نماز» در اولویت قرار دارد.

حل مشکل جمع‌شدن آب‌های سطحی در معابر این محدوده با حفر چاه‌های جذبی، بهسازی پارک «نماز» و حل مشکل زمین‌های خالیِ این محدوده نیز ازجمله دیگر مواردی بود که سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان به آن اشاره کرد و گفت: حل مشکلات یادشده در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست اهالی شهرک «شهید بهشتی» و خیابان «نماز»، به برخی مشکلات محلۀ خود اشاره کردند و خواستار حل مشکلات شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117478
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.