مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:


اهالی ۴۶۳ روستای جنوب کرمان از نعمت راه آسفالته محروم هستند

مدیرکل ساخت راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اهالی ۴۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در جنوب استان کرمان از نعمت راه آسفالته محروم هستند که تلاش می‌شود از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری، محرومیت‌زدایی و اعتبارات استانی این راه‌ها آسفالت شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، علی خانقایی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت روز راهداری افزود: جنوب استان کرمان قطب کشاورزی استان کرمان است و بهبود راههای روستایی و آسفالت شدن آن‌ها تاثیر مهمی در چگونگی کیفیت رسیدن محصولات کشاورزی به بازارها دارد.

وی تاکید کرد: باید هزینه و زمان را برای کشاورزان به حداقل برسانیم تا بتوانیم محصولات را در کمترین زمان به کشورهای همسایه ارسال کنیم که این امر موجب افزایش تولید می‌شود.

خانقایی با بیان اینکه در زمینه محرومیت‌زدایی اعتبارات هدفمند توزیع می‌شود افزود: تلاش می‌شود شهرستان هایی که برخورداری کمتری در حوزه راه روستایی دارند را به میانگین کشوری برسانیم.

وی یادآور شد: توزیع اعتبارات در سالهای گذشته به گونه ای بود که هر کس در مرکز چانه‌زنی می‌کرد و روابط بیشتری داشت اعتبار بیشتری می گرفت اما بعد از سپردن ساخت راه روستایی به راهداری به دلیل نبود پایه اطلاعاتی برای نحوه توزیع اعتبارات، اولویت را بر جمع‌آوری اطلاعات گذاشتیم و اکنون این اطلاعات جمع‌آوری شده و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دارد.

مدیرکل ساخت راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کرمان و بخصوص جنوب این استان در میان هفت استان کمتر برخوردار حوزه راه روستایی قرار دارد اضافه کرد: در این مدت اعتبارات بر اساس عدم برخورداری و محرومیت توزیع شد.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۸۰۰ کیلومتر در کل کشور راه آسفالته روستایی داشتیم اما اکنون این مقدار به ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی رسیده است، با این وجود هنوز مشکلاتی وجود دارد اما حجم کار جهادی بوده است.

امسال ۹۳ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسیده و ۱۳۵ کیلومتر هم با انجام زیرسازی آماده آسفالت است. در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی این مناطق از راه آسفالته مناسب برخوردارند.

در مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به آسفالت دارد که بیشتر در مناطق کوهستانی جیرفت و عنبرآباد قرار دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99581
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.