شهردار منطقه دو خبر داد:


طراحی30 عَلَم توسط هنرمندان در سوگواره «سرو سرخ»

اولین نشست هم‌اندیشی برای برگزاری سوگواره هنری «سرو سرخ» به‌ریاست شهردار منطقه دو، در شهرداری این منطقه، برگزار شد.

به‌ گزارش کرمان‌نو .و به نقل از کرنا، علی رحیمی‌راد، در این نشست که با حضور  چند تن از معاونان شهردار منطقه دو، مسئول و جانشین واحد زیباسازی این منطقه، و جمعی از اساتید هنر نقاشی، معماری، گرافیک، نگارگری و نقاشی ایرانی برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا این سوگواره هنری، با حضور موثر هنرمندان و به‌شکل پرشور، برگزار شود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه از دل این سوگواره، آثار ارزشمندی خلق شود، توضیح داد: در این سوگواره ۳۰ عَلَم عاشورایی برای طراحی در اختیار ۳۰ هنرمند قرار می‌گیرد، که طرح‌های آنها از قبل در دبیرخانه سوگواره تأیید شده است.

وی محل اجرای این سوگواره را کوچه شماره ۱۶خیابان «بحرالعلوم» واقع در شهرک «شهید باهنر» اعلام کرد و افزود: با توجه به عریض‌بودن این کوچه و قرارداشتن در مجاور پارک نظام مهندسی، در زمان اجرای این مراسم فرهنگی، این کوچه از دو طرف بسته خواهد شد.

شهردار منطقه دو، از قراردادن ۷۰ کتل در محل اجرای این سوگواره خبر داد و گفت: هرشب در این محل تعزیه‌خوانی و موسیقی عاشورایی اجرا خواهد شد.

رحیمی‌راد، با بیان اینکه فراخوان این سوگواره به‌زودی منتشر خواهد شد، اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۲۸ تیرماه خواهد بود.

وی زمان برگزاری این سوگواره را ۳۰ تیرماه جاری اعلام کرد و افزود: در مراسم پایانی این سوگواره که با حضور شهردار کرمان و تعدادی دیگر از مسئولان شهر برگزار خواهد شد، به پنج نفر برگزیده، جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

شهردار منطقه دو خاطر نشان کرد: علم‌های طراحی‌شده، با تکنیک رنگ اکریلیک، در ایام محرم و صفر در سطح منطقه نصب خواهد شد.

گفتنی است، آدرس ایمیل این جشنواره  sarve.sorkh.kerman@gmail.com است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۵۸۰۴۸۶۷  تماس بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106374
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.