رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری کرمان:


ماهانه یک ونیم میلیارد تومان هزینه آبرسانی با تانکر می‌شود

یدالله علیزاده گفت: ۲۸۸ انشعاب آب شرب قطع شده و به شبکۀ آب خام با EC بالای ۵۰۰۰ وصل شده است؛ هزینه آبرسانی با تانکر بسیار زیاد است؛ ماهانه یک ونیم میلیارد تومان برای آبرسانی با تانکر هزینه می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو و به نقل از کرنا، در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، با اشاره به مشکل کمبود آب و کیفیت پایین آب برای آبیاری فضای سبز شهری، تصریح کرد: کیفیت آب مورداستفاده جهت فضای سبز از میدان «آزادی» به سمت «الغدیر» و از میدان «شهدا» تا گلزار شهدا بسیار پایین است؛ میانگین EC آب بالای ۵۰۰۰ است که محدودیت زیادی برای کشت ایجاد می‌کند. شهردار کرمان در این نشست، با اشاره به کمبود آب شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهری، بیان کرد: می‌توانیم ازطریق تهاتر منابع آبی، بخشی از این کمبود را برطرف کنیم.

سعید شعرباف، با بیان اینکه برخی از نیازهای آبی شهرداری، فوری و کوتاه‌مدت است و برخی اولویت پایین‌تری داشته و بلندمدت است، خاطرنشان کرد: در حال ساخت یک پارک ۵۶ هکتاری در پشت کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) هستیم که برای تأمین آب موردنیاز آن، به همکاری شرکت آب و فاضلاب نیاز داریم.

او بیان کرد: در زمینۀ در اختیار گذاشتن فضای لازم برای تبلیغات محیطی شرکت آب و فاضلاب، ازجمله دیوارهای شهری، بیلبوردها، پارک‌ها و بستر فضای مجازی، هیچ مشکلی نداریم و فقط باید برای این امور، هماهنگی و برنامه‌ریزی شود.

شهردار کرمان یادآور شد: برای هماهنگی امور مشترک شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، لازم است جلسات کارگروه مشترک هر دو هفته به‌صورت منظم برگزار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این نشست، با بیان اینکه ارتباط شرکت آب و فاضلاب با شهرداری بسیار مهم و ضروری است و باید گسترش یابد، افزود: از همکاری مجموعۀ شهرداری تشکر می‌کنم که در تمام طول سال، بدون اینکه حتی جلسه‌ای هم بگذاریم، همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

علیرضا عبدیان، با اشاره به اینکه شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در سه بخش آب، فاضلاب و تبلیغات محیطی، نیاز به همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در زمینۀ آب، باتوجه‌به بارش کم‌باران در سال جاری، تابستان سال آینده دچار مشکل کم‌آبی خواهیم بود و بر همین اساس، در حال انجام اقداماتی برای حل این مشکل هستیم که نیاز به همکاری شهرداری داریم.

او ادامه داد: در بخش فاضلاب، اتفاق خیلی خوبی افتاده و مجوز اجرای پروژۀ فاضلاب در پروژۀ صاروج و کاروانیکا صادره شده که کار در حال انجام است و درخواست داریم در سایر بخش‌های بافت قدیم شهر هم پروژۀ فاضلاب اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژۀ فاضلاب شهر کرمان از برنامه زمان‌بندی عقب است و باید شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

عبدیان بیان کرد: نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر از شهر کرمان، آمادۀ اتصال به فاضلاب شهری است.

او خاطرنشان کرد: در زمینۀ تبلیغات محیطی به چند نقطۀ ثابت در سطح شهر برای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب نیاز داریم.

محمود ایرانمنش، معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز بر لزوم هماهنگی بیشتر در زمینۀ حفاری‌ها برای جلوگیری از تخریب آسفالت معابر، تأکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.