مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مطرح کرد:


وضعیت فرونشست در جنوب‌کرمان نگران کننده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در نشست امضای قرارداد انجام مطالعات حریم گسل‌های شهر جیرفت گفت: قرارداد مطالعه گسل‌های جیرفت امضا می‌شود و در ادامه انجام این مطالعات برای همه شهرهای جنوبی در اولویت قرار دارد.

به گزارش «کرمان نو»، حمید سالخورده با اشاره به مشکلاتی که چندین سال گریبان این منطقه را گرفته و لاینحل مانده است به معضل فرونشست اشاره کرد و افزود: فرونشست، اولین بار در استان کرمان گزارش شد و جنوب استان کرمان از ۳۰ سانتیمتر تا بیش از پنج متر فرونشست دیده‌ایم و شرایط نامناسبی وجود دارد.

او در ادامه با بیان اینکه استان کرمان در طول سالها دستخوش مخاطرات و آسیب‌های زیادی قرار گرفته، اظهار کرد: ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در جنوب کرمان ضروری است، به دلیل احتمال بالای وقوع مخاطرات در این منطقه وجود این مرکز از الزامات است به طوری که در شهر دوساری فرونشست زمین به عمق ۵ متر رسیده و یا در فاریاب این موضوع با در نظر گرفتن وقوع زمین لرزه‌های متعدد که بعضا تا ۴.۲ریشتر می‌رسد، بسیار نگران کننده است در همین راستا باید تلاش کنیم یک درصد از اعتبارات جاری دستگاهها که باید صرف مطالعات شود، تخصیص پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در پایان خطاب به شهرداری‌ها گفت: اعضا هر کمیسیون در جلسات حضور فعال داشته و اهدای مجوز ساخت و سازها با دقت و حساسیت و در نظر گرفتن مخاطرات احتمالی صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.