تا ظهر ۳۰ بهمن صورت گرفت


۶۰۰ نفر کارزار جلوگیری از تغییر نام خیابان میرزاآقاخان را امضا کردند

مشاور شهردار کرمان:
میرزاآقاخان به امام حسین توهین کرده است

 

 

پس از تصمیم کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان برای تغییر نام خیابان میرزاآقاخان به میرزا کوچک خان جنگلی واکنش‌ها به این تصمیم در فضای مجازی و از سوی فعالان عرصه فرهنگ کرمان در مخالفت با این تصمیم آغاز شد.

به گزارش کرمان نو در سه روز گذشته هم کارزاری در سایت کارزار به نام نجات هویت کرمان و جلوگیری از تغییر نام خیابان‌ها» آغاز شده که تا لحظه نگارش این گزارش بالغ بر ۵۹۰ امضا جمع‌آوری کرده است.
استدلال کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان برای این تغییر نام غرب‌گرا بودن میرزاآقاخان و نزدیکی او به فرقه بابیه است.
پیش از این محمود بابایی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان در گفت‌وگو با فردای کرمان تذکر داده بود که نام میرزاآقاخان مورد قبول مردم محله نبوده است و با رای گیری از بین ۳ نام پیشنهادی مردم این محله نام میرزا کوچک خان جنگلی را انتخاب کردند.
محمد جبارپور مشاور شهردار کرمان نیز در این خصوص در واکنش‌هایی در صفحه شخصی اینستاگرامش در مورد میرزاآقا خان نوشت که او یک غرب‌گرای لیبرال بوده و به امام حسین توهین کرده است.
او نوشت اگر نیاز باشد جمعیت علاقه‌مندان به امام حسین در کرمان در مقابل مخالفان این تغییر نام قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101601
1 نظر
  1. Abolfazl می گوید

    با سلام شورای شهر چرا برای شهردار قبلی عالم زاده اشکال تراشی کرد الان همه چیز گل بلبل هست فقط مانده تغییر نام خیابونها فعلا فکری بحال چهارراه شرف آباد و مسکنهای مهر که بدون هیچی پایان کار دادید به چه حسابی بدون نما آسانسور محوطه سازی پایان کار میدهید حامیان کوچک خان جنگلی فعلا خیابان واجب تر از جنگل هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.