استاندار: با آب موجود امکان گسترش صنایع نیست| کرمان با طرح‌های انتقال آب، استانی صنعتی می‌شود

استاندار کرمان تاکید کرد که در شرایط فعلی به دلیل کمبود آب امکان گسترش صنایع آب‌بر وجود ندارد اما با توجه به طرح‌های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس، کرمان پتانسیل تبدیل شدن به استانی صنعتی را دارد.

علی زینی‌وند صبح امروز برای بازدید از صنایع فولادی بردسیر، راهی این شهرستان شد.

او در این سفر از زمینی که قرار است در آن فولاد آلیاژی 500 هزار تنی احداث شود بازدید کرد. در این رابطه از عالی‌ترین مقام دولتی در کرمان پرسیدیم که «شما تاکید دارید که کشاورزی و صنعت دو بال توسعه استان هستند، در بحث کشاورزی که بارها بر اصلاح الگوی کشت تاکید شده، اما از آن طرف توسعه صنایع کرمان بیشتر بر پایه فولاد که بسیار آب‌بر هست، پایه‌گذاری شده. چگونه قرار است این صنایع آب‌بر، یکی از بال‌های توسعه استانی خشک همچون کرمان باشند؟»

استاندار پاسخ داد که مهم‌ترین استراتژی ما در بحث صنعت، انتقال آب از خلیج فارس است که خط اول آن آمده و خط دوم هم در حال پیشرفت است. صنایع کشور متعهد شدند اعتبار حدود 50 هزار میلیارد تومانی این پروژه را تامین کنند. البته این پروژه فقط مختص استان کرمان نیست.

او ادامه داد: همچنین استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع از دیگر برنامه‌های ما برای تامین آب صنایع است. در سیرجان و رفسنجان این کار در حال انجام است و در شهر کرمان هم اگر انجام شود، تحول بزرگی شکل می‌گیرد.

به گفته زینی‌وند، در چشم‌انداز 15 ساله با توجه به پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان، مشکلی برای تامین آب صنعت استان وجود ندارد و کرمان می‌تواند به یکی از استان‌های صنعتی دنیا تبدیل شود.

استاندار کرمان همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار «کرمان نو» که «پیش از این اعلام شده بود به دلیل بحران آب، در کرمان مجوز احداث و گسترش صنایع فولادی داده نمی‌شود، آیا همچنان در کرمان این سیاست دنبال می‌شود» گفت که با آب موجود امکان گسترش صنایع نیست اما با توجه به چشم‌انداز پروژه‌های انتقال آب، امکان گسترش صنایع آب‌بر هم هست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64668
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.