هشدار نماینده مردم رفسنجان به برخی از نمایندگان استان؛


بیش از این در سرنوشت مردم رفسنجان دخالت نکنید | مجتمع مس سرچشمه متعلق به مردم رفسنجان است

نماینده مردم رفسنجان و انار با انتقاد نسبت به تصمیماتی که بدون حضور او در خصوص مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گرفته شده، گفت: نمایندگان حق دخالت در حوزه انتخابیه یکدیگر را ندارند و هرگونه تصمیمی دراین‌خصوص که حق مردم رفسنجان را نادیده گرفته باشد باید توسط مدیرعامل مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

به گزارش کرمان‌نو، حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در سخنانی پیرامون جلسه‌ای که برخی از نمایندگان استان با خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مجلس برگزار کرده‌اند، اظهار کرد: این جلسه بدون هماهنگی و حضور نماینده رفسنجان و انار بوده و اعلام می‌کنم هر گونه تصمیمی که در خصوص مس سرچشمه رفسنجان داشتند دست‌درازی به حقوق مردم رفسنجان است و باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

او با بیان اینکه آقای خرمی‌شاد موظف به اجرای هیچ یک از این تصمیمات نیست، گفت: برخی نمایندگان با سوءاستفاده از تریبون‌هایی که دارند و احساس قدرتی که می‌کنند، ممکن است یک وزیر را تهدید به استیضاح کنند و از او باج‌خواهی کنند که این رفتارها دور از شأن یک نماینده است

نماینده رفسنجان و انار در مجلس با ذکر این مطلب که از ابتدا بنا بر این بود که نمایندگان حرمت یکدیگر و مردم حوزه انتخابیه یکدیگر را حفظ نموده و در آنچه مربوط به خود نیست دخالت نکنند تصریح کرد: به چه مجوزی بدون هماهنگی در حوزه مجتمع مس رفسنجان دخالت و تصمیم‌گیری کرده‌اند.

او با بیان اینکه در حوزه دفاع از مس و مجتمع مس‌رفسنجان و حقوق مردم رفسنجان تا جایی که توانستم ایستادگی و مقابله کردم افزود: با رفتن سعدمحمدی و آمدن رستمی عده‌ای در میز تریبون مجلس به به و چه چه کردند و گفتند سعد برود ولو عمر سعد بیاید! اما ظرف مدت یک سال مس را به نابودی کشاندند و کنار کشیدند غافل از آنکه بدون تردید این نمایندگان در ایجاد این وضعیت بحرانی شریک خواهند بود و باید در پیشگاه خداوند متعال و مردم رفسنجان پاسخگو باشند با بی‌تدبیری تمام منابع مس از بانک‌های رفسنجان، انار و سرچشمه تخلیه و به تهران برده شد، پروژه‌های مهم مس از نیروگاه گرفته تا کارخانه مواد شیمیایی متوقف شد، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی متوقف و اجرا تصفیه‌خانه که سلامت مردم در گرو آن است با کندی انجام می‌شود.

جلالی ادامه داد: مدیران بومی یکی پس از دیگری از استان حذف و غیرکرمانی‌ها جایگزین شدند. منابع به سمت شهرهای دیگر رفت و به‌خاطر این جابه‌جایی‌ها که متأسفانه با حمایت بعضی از نمایندگان استان بود موفق به اخذ اعتبارات برای جاده داوران، نوق و سایر طرح‌ها نشدیم. پول‌های میلیاردی در شهرهای دیگر هزینه شد و رفسنجان در دامن اختلافاتی که نمایندگان ایجاد کردند، گرفتار شد.

حجت‌الاسلام جلالی یادآور شد: بارها اعلام کردم کسی که مسئولیت سنگین مدیرعاملی صنایع ملی مس را بپذیرد با سختی‌های متعددی مواجه است. چون شرایط مجتمع مس‌سرچشمه از شرایط عادی خارج شده است و جمع‌وجور کردن بحران به وجود آمده کار بسیار دشواری است .

او با اشاره به انتخاب خرمی‌شاد توسط وزیر صمت گفت: اینکه گفته شده بنده در انتخاب او دخیل بودم کذب است؛ چرا که اصلاً ایشان را نمی‌شناختم. هر چند در جلساتی که داشتیم ایشان را مدیری موفق، انقلابی و مستقل یافتم.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: البته از آقای خرمی‌شاد گله‌مند هستم که باید در جلسه‌ای که مربوط به مجتمع مس‌رفسنجان است بدون حضور و هماهنگی نماینده مردم رفسنجان شرکت نمی‌کردند و الان هم از ایشان می‌خواهم که تمامی تصمیمات به نفع مردم حوزه انتخابیه رفسنجان و انار مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد.

او تأکید کرد: نمایندگان از دست‌درازی به حقوق مردم حوزه‌های انتخابیه یکدیگر خودداری کنند و بیش از این حق مردم رفسنجان و انار را پایمال نکنند. مس مربوط به رفسنجان و شهربابک است و هیچ ربطی به سایر نمایندگان استان ندارد.

جلالی تصریح کرد: از بدو ورود آقای خرمی‌شاد به مدیریت شرکت مس با هم به دنبال دفاع از صندوق بازنشستگی مس و دنبال احقاق حق بازنشستگان، کارمندان و کارگران مس هستیم، اما برخی نمایندگان انگار دنبال تقسیم قدرت و به‌زعم خود تقسیم غنائم هستند و مدیریت استان هم دراین‌خصوص سکوت کرده و با رفسنجان همراهی نمی‌کند.

او متذکر شد: به نمایندگان هشدار می‌دهم در اموری که به آنها مربوط نیست دخالت نکنند و همچنین از دستگاه‌های بازرسی و نظارتی درخواست می‌کنم به این موارد ورود کرده و جلوی تضییع حقوق مردم رفسنجان را بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109305
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.