رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:


۳۰ تا ۵۰ درصد برگزاری نمایشگاه به مجریان بومی تعلق می‌گیرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در کمیته نمایشگاهی استان اعلام کرد که ۳۰ تا ۵۰ درصد از برگزاری نمایشگاه و تامین قطعات به مجریان استان تعلق خواهد گرفت.

به گزارش کرمان‌نو، در این کمیته اعلام شد که ۸ شرکت نمایشگاهی در استان از این کمیته به عنوان نماینده تام‌الاختیار کارگروه توسعه صادرات در دو بخش نقره‌ای و طلایی گرید گرفتند .
در بخشی از این نشست فرصتی در اختیار شرکت‌های فعال در این خصوص گذاشته شد تا انتقادات خود در این رابطه را ابراز کنند که امید فدایی و امیر تیموری در این خصوص صحبت کردند.
امیر تیموری، رییس هیات مدیره شرکت برگزاری نمایشگاهی ارت در این جلسه با بیان اینکه سازمان صمت اختیار و ابزار قانونی برای اعمال حاکمیت ندارد، گفت: سایت‌های نمایشگاهی اگر هر کاری کنند، صمت ابزار قانونی برای برخورد ندارند و پیش‌تر هم نمایشگاه‌هایی بدون روال قانونی به مجریان واگذار شده و برخوردی صورت نگرفته است.

 

تقویم نمایشگاهی کارشناسی نشده است

امید فدایی، رییس هیات مدیره شرکت نمایشگاهی هفتواد نیز با بیان اینکه تقویم‌های نمایشگاهی کارشناسی شده نیست، گفت: بایستی تقویم براساس پتانسیل هر منطقه کارشناسی شود ، اما نه تنها تقویم به صورت کارشناسی شده تنظیم نمی‌شود بلکه خیلی از عناوین برگزار نشده است.

رییس هیات مدیره شرکت نمایشگاهی هفتواد از نحوه قیمت‌گذاری و عناوین نمایشگاهی انتقاد کرد و گفت: متولی اصلی صنعت نمایشگاهی در کشور مشخص نیست و این نمایشگاه دستورالعمل مشخصی ندارد و واقعا بین المللی و حتی کارشناسی شده ، نیستند.

فدایی در انتقاد از نحوه قیمت گذاری، گفت: هر سال با تغییر مدیریتی قیمت گذاری مختلفی مطابق سلیقه صورت گرفته و برنامه‌ای برای حمایت از مجریان بومی نیست و در کنار ان قانون مشخص در خصوص قیمت و نحوه واگذاری نیست .

مسلما در نمایشگاهی که متقاضی زیاد است، قیمت بالاتر است

بهزاد فیروزی، مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق در این نشست در دفاع از قیمت‌گذاری سلیقه‌ای، اعلام کرد که قیمت‌ها براساس ۱۰۰ ساعت کار کارشناسی ‌شده تعیین شده است و در انتخاب مجریِ کیفیت، متراز و قیمت در نظر گرفته شده است. فیروز در این رابطه گفت:برای محاسبه قیمت، ما قیمت در سایت‌های همجوار کرمان را در نظر گرفته و هزینه مجریان را لحاظ کردیم و در نهایت براساس عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کردیم؛ مسلما در نمایشگاهی که تقاضا زیاد بوده است ما قیمت را بالا برده‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103897
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.