مدیرعامل ستاد دیه استان خبر داد؛


آزادی ۲۷۹ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۷۹ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که از این تعداد، ۱۱۵ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه و ۵ نفر شبه تصادفات و مابقی آن‌ها بدهکار مالی هستند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۷۹ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ بیش از ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شده‌اند.
او افزود: بیشترین کمک از سوی خیرین و ستاد دیه بوده و مابقی این مبلغ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک‌ها، صندوق تأمین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

 مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۹۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد، ۱۱۵ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه و ۵ نفر شبه تصادفات و مابقی آن‌ها بدهکار مالی هستند که برای آزادی این تعداد، ۳۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

 او گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیرعمد، بیشترین ورودی ۶ماهه دوم امسال هستند و بقیه آن‌ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که این میزان، امسال افزایش داشته است که نیاز به فرهنگ‌سازی در جامعه دارد.

 موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۵۰ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۶ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد است.

 او بیان داشت: طی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در ماه مبارک رمضان با ستاد دیه استان و هماهنگی لازم با مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان‌ها، جشن گلریزان در تمامی شهرستان‌های استان برگزار بعد از شب‌های قدر در سطح استان کرمان برگزار می‌شود.

 مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی امسال ۲۴ جشن گلریزان داشته‌ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۸۰درصد آن وصول شده است.

 گفتنی است: از این تعداد زندانی جرائم غیرعمد که از زندان آزاد شده‌اند ۲۰۰ نفر مرد و ۷ نفر خانم بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116183
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.