دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر:


رهایی از قصاص نفس پس از ۲۱ سال

در هفته قوه قضاییه و در آستانه دهه ولایت و عید سعید قربان با تلاش امام‌جمعه محترم، مسئولین قضایی و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بردسیر شخصی پس از ۲۱ سال از حکم قصاص نفس رهایی یافت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی دادگستری شهرستان بردسیر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر با بیان این مطلب افزود: تمامی مقدمات برای اعدام یک قاتل آماده بود که اولیای دم مقتول برای رضای پروردگار متعال و بدون هیچ‌گونه قید و شرطی در آخرین لحظات قاتل را بخشیدند. 

 عماد بنی‌اسدی اضافه کرد: محکوم علیه که به اتهام قتل عمدی به دلیل اختلافات شخصی به قصاص نفس محکوم گردیده بود با تلاش و کمک نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه، مسئولین قضایی و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان و وساطت و رایزنی با خانواده مقتول از این موضوع رهایی یافت . 

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: مقتول قریب به ۲۱ سال قبل ۳۰ سال سن و دو فرزند چهار و یک‌ساله داشت که با بزرگ‌منشی و گذشت اولیای دم و با عمل به سنت حسنه عفو و بخشش و با اعلام رضایت بی‌قیدوشرط، قاتل در لحظات آخر از دار مجازات رهایی و زندگی دوباره یافت . 

ایشان در پایان ضمن دعوت مردم به این سنت حسنه و مغفول در جامعه خاطرنشان کرد: علی‌رغم فراوانی روایات و احادیث و حتی سیره عملی ائمه (ع) در این زمینه متأسفانه این فرهنگ در جامعه ما کم‌رنگ است و بخشش و گذشت از شاخصه‌های انسان‌های بزرگ‌منش است که باروح بلند خود در جامعه بی‌روح امروزی، انسانیت و گذشت را معنایی دوباره می‌بخشند؛ لذا این بخشش بزرگوارانه می‌تواند الگوی حسنه و نمونه بارزی از این موضوع در جهت اشاعه فرهنگ گذشت و بخشش برای موارد مشابه در سطح جامعه امروزی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105844
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.