سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر خبر داد؛


کشف داروی تقلبی زنبورعسل در بردسیر

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: در بازرسی از یک منزل مسکونی با دستور مقام محترم قضایی مقدار ۹۸ لیتر داروی غیرمجاز دست‌ساز زنبورعسل با نام MBO کشف و ضبط گردید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر، غلامحسین بهزادی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر گفت: در بازرسی از یک منزل مسکونی که توسط ریاست محترم اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان و کارشناسان شبکه دامپزشکی بردسیر صورت گرفت، با دستور مقام محترم قضایی مقدار ۹۸ لیتر داروی غیرمجاز دست‌ساز زنبورعسل با نام MBO کشف و ضبط گردید.

بهزادی افزود: با عنایت به در اولویت بودن مبارزه با داروهای قاچاق و غیرمجاز که اثرات زیان باری بر روی فرآورده‌های خام دامی باقی می‌گذارند، پرونده فرد متخلف به مراجع قانونی ارجاع شد.

ایشان با بیان اینکه مصرف داروهای دامی بدون نظارت سازمان دامپزشکی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را در سلامت دام‌ها و بهداشت عمومی جامعه داشته باشد تصریح کرد:

بسیاری از فروشندگان و مصرف‌کنندگان این داروها، از مضرات، کیفیت و محتوای این داروهای غیرمجاز که خارج از شبکه مجاز عرضه دارو و مواد بیولوژیک کشور توزیع می‌گردد آگاهی ندارند و باعث به خطر انداختن سلامت عموم جامعه می‌شوند.

او بار دیگر از زنبورداران تقاضا نمود: ازآنجایی‌که کلیه داروهای دامی موجود در داروخانه‌ها و یا مراکز درمانی توسط کارشناسان دامپزشکی به طور مستمر کنترل می‌شود از همشهریان محترم می‌خواهیم داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیکی، سموم و مواد ضدعفونی را تنها از داروخانه‌ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، انقضای، پروانه بهره‌برداری و مجوز صادره از سوی دامپزشکی توجه نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115798
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.