رئیس پلیس فتای استان کرمان خبر داد


کلاهبرداری از لیست مخاطبین با نفوذ و هک حساب‌های کاربری

رئیس پلیس فتای استان کرمان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با شگرد هک حساب‌های کاربری روبیکا و درخواست واریز وجه از دنبال کننده‌ها هشدار داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: طی مراجعه تعدادی از شهروندان کرمانی به این پلیس در خصوص هک اکانت هایشان در یکی از پیام‌رسان‌ها و دریافت وجه از دنبال کننده‌هایشان موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

او در خصوص شیوه اجرای این کلاهبرداری بیان داشت: مجرمان سایبری با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربران در پیام رسان روبیکا، اقدام به درخواست وجه و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آن‌ها و در نهایت کسب درآمد نامشروع می‌کنند.

سرهنگ رضایی برای جلوگیری از وقوع این کلاهبرداری تاکید کرد: شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس تلفنی گرفته و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.

او افزود: لازم است کاربران از دانلود و اجرا کردن نرم‌افزار‌ها از منابع نامعتبر به شدت پرهیز و در هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود حتما از اصلی بودن صفحه ورود اطمینان حاصل کنند تا گرفتار صفحات جعلی نشوند.

سرهنگ رضایی به عموم شهروندان نیز توصیه کرد: در اولین فرصت به طریقی ماجرای هک شدن اکانت شبکه اجتماعی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا هکر از اعتماد آن‌ها نسبت به وی سوء‌استفاده نکند.

او تصریح کرد: بعضی افراد هنگامی که درخواست کمکی هر چند اندک از دوستان خود در شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنند، بر این باورند اگر با صاحب اکانت برای اطمینان از صحت ادعا تماس بگیرند، کم لطفی و بی احترامی به او است، در حالی که هکر‌ها و شیادان نیز با دانستن اینگونه موارد به این کار غیر قانونی ادامه می‌دهند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان بیان داشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیر مجاز و سوء استفاده از هویت و کلاهبرداری مجرمین از دوستان و مخاطبین آن‌ها حتما رمز تایید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فعال کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.