دادستان عمومی و انقلاب استان:


۱۰ درصد جمعیت استان، اتباع بیگانه هستند

از مجموع سرقت‌های انجام شده در ۴۰ روز ابتدای امسال، ۲۴ درصد مربوط به سرقت سیم و کابل و ۱۳ درصد مربوط به سرقت منزل است.
۲۳ درصد از سرقت‌های این مدت در کرمان توسط اتباع بیگانه انجام شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مهدی بخشی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع سرقت افزود: در راستای پیشگیری از وقوع سرقت باید بر اساس اولویت‌بندی اقدام شود و بر این اساس؛ برخورد متناسب و ویژه با سرقت‌های انجام شده از سوی اتباع بیگانه، پیشگیری از سرقت کابل و سیم و پیشگیری از سرقت منزل به عنوان اولویت‌های اصلی و سه‌گانه دستگاه قضایی و فراجا در استان کرمان تعیین شده است.

وی یادآور شد: از مجموع سرقت‌های انجام شده در ۴۰ روز ابتدای سال جاری، ۲۴ درصد مربوط به سرقت سیم و کابل و ۱۳ درصد مربوط به سرقت منزل بوده است.

مدعی‌العموم در استان کرمان با اشاره به اینکه راه‌اندازی کمپ کبوترخان در کاهش سرقت‌ها بسیار موثر خواهد بود تصریح کرد: در این راستا قول مساعدی از سوی مجموعه اجرایی استان داده شده که باید در اجرای آن تسریع شود زیرا با انتقال معتادان متجاهر به این کمپ و نگهداری و درمان این افراد بر اساس چارچوب‌های علمی و قانونی می‌توان زمینه اصلاح آنها را فراهم و از تکرار جرم توسط این افراد پیشگیری کرد.

بخشی تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از سرقت وظایفی را بر عهده دارند، اما فراجا و دستگاه قضایی در این زمینه احساس تنهایی می‌کنند؛ اگر چه ما وظیفه خود را ترک نمی‌کنیم و با قاطعیت به اقدامات خود ادامه می‌دهیم اما انتظار است که دستگاه‌های مربوطه نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: در فروردین‌ماه سال جاری در کشور در حوزه فراوانی سرقت جایگاه نهم و براساس نرخ جرم به جمعیت رتبه ۱۱ را داریم.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: دایره رسیدگی به پرونده‌های راکد راه‌اندازی و پرونده‌های سرقت با حساسیت ویژه‌ای در دست رسیدگی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمان در کشور در حال راه‌اندازی است، تاکید کرد: این سامانه در استان کرمان نیز راه‌اندازی خواهد شد و بر این اساس اشراف کامل به مجرمان صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: راه‌اندازی یگان حفاظت در ادارات برق می‌تواند زمینه گشت زنی‌های مستمر و برخورد گروه‌های ضربت با سرقت‌های سیم برق در زمان ارتکاب جرم را فراهم آورد.

سردار ناظری برخورد قاطع با مالخرها را مورد تاکید قرار داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.