در هشت ماه سال گذشته؛


۱۲ قتل در حوزه قضایی بروات رخ داده است

رئیس دادگاه بخش بروات گفت: یکی از معضلات و مشکلات این حوزه قضایی خشن بودن جرایمش است و همین موضوع باعث شده تا سال گذشته در مدت ۸ ماه ۱۲ فقره قتل داشته باشیم.

به گزارش کرمان‌نو، معین افشار در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماه سال جاری نزدیک به ۲ مورد کشف جنازه و یک مورد قتل داشتیم که کشف جنازه‌ها به دلیل گذشت زمان باید از طریق دی‌ان‌ای شناسایی شوند تا مشخص گردد قتل بوده‌اند یا خیر.

او اظهار داشت: در تمامی قتل‌های رخ داده در سال گذشته قاتلان کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و بازداشت شده‌اند و تنها یک قتل هنوز قاتل باوجوداینکه شناسایی شده، اما متواری است.

رئیس دادگاه بخش بروات ادامه داد: خشم و جنون آنی علت واحد بیشتر قتل‌ها محسوب می‌شود که در یک دعوای ساده و یا یک اختلاف کوچک شخص عادی به قاتل تبدیل می‌شود.

افشار با اشاره به اینکه یکی از معضلات این حوزه قضایی نگهداری سلاح غیرمجاز است عنوان کرد: عوامل متعددی در نگه‌داشتن سلاح دخیل است؛ اما هیچ‌کدام قانونی و قابل‌پذیرش نیست .

او بیان کرد: متأسفانه با کوچک‌ترین خشم آنی و تبدیل آن به یک نزاع، شخص دست به اسلحه می‌شود و قتل رخ می‌دهد.

رئیس دادگاه بخش بروات گفت: مشکل دیگر حوزه قضایی بروات مصرف مشروبات الکلی است؛ زیرا ماده اولیه تولید مشروبات الکلی ضایعات خرما است که در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود و هزینه تولید آن را پایین می‌آورد.

افشار افزود: باوجود کشفیات قابل‌توجه کارگاه‌های مشروبات الکلی توسط پلیس اطلاعات و انهدام آن‌ها اما هنوز این موضوع از معضلات حوزه قضایی بروات است.

او با اشاره به کنترل خشم گفت: بعضی از نهادهای اجتماعی وظیفه دارند تا کارگاه‌های کنترل خشم را برگزار نمایند و همچنین یکی از اقداماتی که ما به‌عنوان مجازات تکمیلی انجام می‌دهیم اینکه اشخاص مستعد در کنار مجازات اصلی محکومیتشان، به‌عنوان مجازات تکمیلی در کلاس‌های کنترل خشم شرکت کرده و گواهی‌هایی به دادگاه معرفی نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.