رئیس کل دادگستری استان کرمان :


۱۴ محکوم به قصاص از ابتدای امسال نجات یافتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای امسال ۱۴ محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کرمان‌نو و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای قضایی استان کرمان که به میزبانی معاونت توسعه حل اختلاف استان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۲هزار و ۹۸۷ فقره پرونده با صلح‌وسازش مختومه شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۳هزار و ۱۵۵فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: باتوجه به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف ضرورت دارد تمامی مدیران قضائی تدابیر لازم را جهت اجرایی شدن این قانون در استان کرمان اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام حمیدی با اعلام اینکه مقدمات راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان کرمان فراهم شده است، بر ساماندهی موسسات داوری، میانجی‌گری و هیات‌های صلح در استان کرمان از سوی معاونت توسعه حل اختلاف تاکید کرد.

او ادامه داد: بایستی موضوع ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها در داوری‌ها در دستور کار قرار گیرد زیرا نقش داوری و میانجی‌گری در جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری موثر است.

متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ۳۱ روز است

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان در تشریح عملکرد هشت‌ماهه شوراهای حل اختلاف استان گفت: اگر مردم دعاوی خود را با صلح‌وسازش خاتمه دهند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمد امیرابراهیمی اظهار داشت:در حال حاضر یکصد و بیست قاضی به‌صورت پاره وقت و تمام وقت و همچنین یک‌هزار و  ۲۸۴ نفر به‌عنوان اعضا و دبیران در شعب شوراهای حل اختلاف مشغول خدمت به مردم هستند.

این مقام قضائی متوسط زمان رسیدگی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف را ۳۱روز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۹۹ درصد است که امیدواریم در آینده نزدیک این درصد را به بالای ۱۰۰درصد برسانیم.

او در ادامه مجموع پذیرفته شدگان آزمون داوری را در استان کرمان ۲۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: از هفته گذشته صدور ابلاغ‌های داوری آغاز شده است و برای ۹ نفر تاکنون ابلاغ داوری صادر شده است.

امیرابراهیمی به آخرین وضعیت آزمون جذب میانجی‌گری در استان اشاره و بیان کرد: در مجموع ۱۸۲ نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.