آغاز اجرای طرح‌های آبخیزداری در جنوب استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت جامع در حوزه‌های آبخیز منطقه جنوب کرمان با هدف کنترل سیلاب آغاز شده است.

حمزه احمدی ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان با اعلام اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری جنوب استان کرمان آغاز شده است، گفت:این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بذرکاری مراتع، جنگل کاری، کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی و کمربند حفاظتی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان  افزود: اعتبار این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۹ تامین شده است.

او با اشاره به اینکه این طرح‌ها در ۲۰ حوزه آبخیز جنوب کرمان در حال اجرایی شدن است، بیان کرد:کنترل سیلاب های مخرب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، آبدهی چاه ها، قنوات ، احیاء و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع از جمله اهداف اجرای این طرح‌ها است.

احمدی اظهار کرد:پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در دو سال گذشته، امسال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری جنوب کرمان با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال پیش بینی، پیشنهاد و آغاز شده است.

او با اعلام اینکه اجرای عملیات‌های آبخیزداری و آبخوانداری سبب کنترل فرسایش خاک، تقویت منابع آبی، کاهش اثرات خشکسالی است گفت: حفاظت از تنوع زیستی، توسعه فضای سبز و همچنین جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر‌ها و به تبع آن رونق کسب و کار روستایی و کشاورزی از دیگر اثرات مثبت این طرح‌ها در منطقه است.

احمدی افزود: مدیریت بهینه و اصولی در زمینه جلوگیری از سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی خروجی این طرح‌ها است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان بیان کرد: خواستار افزایش میزان مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم وحیات جوامع انسانی همواره مستلزم بهره برداری اصولی از آب و خاک است از این رو مردم باید مشارکت بیشتری در این بخش داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58592
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.