اختصاص 8.5 میلیارد تومان برای طرح‌های بیابان‌زدایی ریگان

مدیر کل منابع طبیعی شمال استان کرمان از اختصاص 8.5 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های بیابان‌زدایی در شهرستان ریگان خبر داد.

کرمان نو/ پیش از این فرماندار ریگان از اعتبارات اندک برای طرح های مالچ پاشی در شهرستان ریگان گلایه کرده، گفته بود:  اعتبارت قطره چکانی در نظر گرفته شده برای مالچ پاشی با سرعت بیابان زایی در این منطقه همخوانی ندارد و به لحاظ اعتباری نیازمند توجه بیشتری هستیم.

در این خصوص مدیر کل منابع طبیعی شمال استان کرمان به کرمان نو می گوید:  61  درصد اعتبارات بیان زدایی استان به شرق استان اختصاص داده شده  که سهم شهرستان ریگان از این مقدار حدود 8.5 میلیارد تومان است.

به گفته رجبی زاده در اداره منابع طبیعی، تابع مرزهای سیاسی نیستیم، کاری که در فهرج انجام می دهیم، تاثیر مثبت آن در شهرستان ریگان دیده می شود.

خبر مرتبط

وی افزود: امسال عمده طرح های مالچ پاشی در مرز بین شهرستان فهرج و ریگان انجام می شود که از نظر ما فقط مربوط به شهرستان فهرج نبوده و  طرحی عمومی  است.

رجبی زاده توضیح داد: در سال 96 مالچ پاشی در شهرستان ریگان صورت گرفته و در سال 97 و 98 به صورت متمرکز در شهرستان فهرج  بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان با بیان این که در سال جاری حدود 2 هزار هکتار مالچ پاشی در شهرستان فهرج انجام می شود، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده باید حدود 11 هزار هکتار مالچ پاشی انجام شود که با حساب 2 هزار هکتار مالچ پاشی سال جاری کلا 6 هزار هکتار مالچ پاشی در استان صورت می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37758
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.