افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید در کرمان

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت:برای امروز افزایش دما و وزش باد به همراه گرد و خاک در سطح استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیده حبیبی با اشاره به این که هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز روند تدریجی افزایش دما، وزش باد نسبتا شدید به همراه گردوخاک در سطح استان پدیده غالب است.

او افزود: شدت وزش باد درشهرستان‌های ریگان، فهرج، نرماشیر، فاریاب و منطقه زهکلوت بیشتر است.

حبیبی بیان کرد:در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر مناطق شرق و جنوب شرق شدت وزش باد در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، انار، راور بیشتر می‌شود.

او با اشاره به این که در ارتفاعات جنوب غرب در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود افزود: روند تدریجی افزایش دما در استان ادامه دارد مردم مراقب گرمازدگی باشند.

حبیبی با اعلام اینکه گلخانه داران، مرغداری‌ها مراقب تنظیم دما باشند بیان کرد: کشاورزان سم پاشی و محلول پاشی را در ساعات خنک انجام دهند.

او افزود:در حالی که مردم شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار با دمای
۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72044
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.