انهدام چهار کوره تولید زغال و جلوگیری از برداشت خاک در جنوب کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از انهدام چهار کوره غیرمجاز تولید زغال در شهرستان عنبرآباد و جلوگیری از برداشت غیرمجاز و بی‌رویه خاک در جیرفت خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ خانباز امیرافضلی افزود: ماموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در عملیات پایش و کنترل اراضی ملی موفق به کشف و انهدام ۲ کوره تولید زغال غیرمجاز در منطقه تل شیراز بخش مرکزی عنبرآباد شدند.

وی ادامه داد: همچنین ماموران ۲ باب کوره تولید زغال غیرمجاز را نیز در روستای زاخت بخش جبالبارز جنوبی کشف و منهدم کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به برداشت غیرمجاز و بی رویه خاک در شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان از برداشت غیرمجاز و بی رویه خاک در روستای رشنوئیه بخش جبالبارز شمالی در اراضی ملی جیرفت جلوگیری کردند.

وی از تشکیل پرونده و معرفی متخلفان برداشت غیرمجاز خاک به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: یک دستگاه لودر به دلیل برداشت بی رویه و غیرقانونی خاک در اراضی ملی شهرستان جیرفت نیز توقیف شد.

سرهنگ امیرافضلی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است، از گشت زنی های مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت جنوب کرمان در این منطقه خبر داد.

وی گفت: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی را به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ کنند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی رسانی به موقع مردم از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی  این منطقه جلوگیری می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81910
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.