برخورد با متخلف انتشار تصاویر شکار پرندگان وحشی

رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت:متخلف انتشار تصاویر پرندگان شکار شده به تحمل شش ماه حبس تعزیری و صدور حکم منع حمل سلاح به مدت دو سال محکوم شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اکبر رسولیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از شناسایی و دستگیری متخلف زیست محیطی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر شکار کبک وحشی کرده بود، خبر داد.

او بیان داشت: متهم دستگیر شده که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با مستندات غیر قابل انکار کارشناس حقوقی محیط زیست شهرستان، ناگزیر لب به بیان حقیقت گشود و به بزه انتسابی مبنی بر شکار غیر مجاز پرندگان وحشی و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی اعتراف کرد.

رسولیان افزود: بر اساس شواهد و دفاعیات متهم، دادگاه عمومی این اتهام را محرز دانسته و متخلف را به تحمل شش ماه حبس تعزیری یا پرداخت بیست و پنج میلیون ریال جزای نقدی و صدور حکم منع حمل سلاح به مدت دو سال محکوم کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان تاکید کرد: هرگونه شکار جانوران وحشی غیر مجاز و از مردم فهیم شهرستان درخواست کرد در صورت اطلاع و یا مشاهده انتشار تصاویر شکار و صید حیات وحش در فضای مجازی، موضوع را به اداراه حفاظت محیط زیست شهرستان یا سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78358
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.