بیش از ۵۰ پروژه منابع طبیعی در جنوب کرمان افتتاح می‌شود

محمدحسن کردستانی با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر چالش‌های فروانی چون تغییر اقلیم، تخریب سرزمین، کمبود آب شیرین و غیره موضوعاتی هستند که جوامع انسانی را درگیر خود کرده‌اند اظهار داشت: وضعیت آینده منابع طبیعی و عواقب دست‌درازی نابخردانه آدمی بر اندوخته‌های طبیعی امروز به نوعی همه را نگران کرده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به مسئله صیانت از منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید داشتند گفت: در آغاز هفته منابعی قرار داریم و اهمیت منابع طبیعی ما را به مشارکت بر اجرای حفاظت از این منابع دعوت می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان با اشاره به شعار امسال که «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» عنوان کرد: امروز مراسم نمادین درختکاری را با حضور ائمه جمعه، مسئولان، اقشار مختلف مردم و همیاران طبیعت و غیره را در نقاط مختلف جنوب کرمان داریم.

وی با بیان اینکه امسال این هفته متفاوت با دیگر سال‌ها برگزار می‌شود گفت: به‌واسطه تاکیدات مقام معظم رهبری امسال اعتبارات قابل توجهی به حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری تخصیص داده شده است.

کردستانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در جنوب استان کرمان توانستیم در کنار اعتبارات استانی، جذب مشارکت بخش خصوصی و مشارکت معین‌های اقتصادی را در این حوزه داشته باشیم افزود: امروز جنوب استان کرمان را به عنوان کارگاه اجرای عملیات آبخیزداری، آبخوان‌داری و جلوگیری از گسترش بیابان‌ها با مشارکت مردم تبدیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان در زمینه آبخیزداری رتبه 11 کشور را به لحاظ سطح اراضی ملی به خود اختصاص داده است گفت: در هفته منابع طبیعی امسال بالغ بر 53 پروژه معادل 23 میلیارد تومان در جنوب کرمان افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25755
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.