مدیر کل منابع طبیعی شمال استان کرمان خبر داد:


کاشت 6 هزار درخت در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان

مدیر کل منابع طبیعی شمال استان ‌در جریان جلسه‌ هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی گفت: بالغ بر 6 هزار درخت توسط تشکل‌ها‌ی مردمی در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان کاشته شده است.

صبح روز پنج شنبه 24 مرداد جلسه‌ هفته تشکل‌ها و مشارکت های مردمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی شمال استان کرمان و معاونت امور فرهنگی اجتماعی استانداری در اداره کل منابع طبیعی استان برگزار و فعالیت های منابع طبیعی در این زمینه بررسی شد.

رجبی زاده ضمن تبریک روز سمن‌ها و منابع طبیعی گفت: مقوله حفظ منابع طبیعی بحث گسترده ای است و منابع طبیعی فقط می تواند به عنوان سیات‌گذارعمل و نظارت کند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای کار منابع طبیعی تشکل‌های مردم نهاد است که 9 سمن رسمی در این زمینه وجود دارد و در بخش های مختلف فعالیت می کنند. یکی از این تشکل ها ((جمعیت دوست داران زمین سبز)) است که فعالیت های زیادی از جمله آموزش کودکان دبستانی را انجام داده ، تا به امروز این جمعیت، هشتصد و 88 هزار نفرساعت را در 13 سال فعالیت با هماهنگی آموزش و پرورش، آموزش داده است. یکی دیگراز کارهای این تشکل کاشت بالغ بر 6هزار درخت در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان است.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان افزود: تا الان تقریبا 43 گروه مردم نهاد اطفا حریق شکل گرفته که شامل 630 نفراست.

سازمان های مردم نهاد بازوی ما هستند

معاونت امورفرهنگی اجتماعی استانداری در ادامه ضمن اهمیت هفته تشکل‌ها ومشارکت‌های اجتماعی گفت: اجتماعی کردن کارها در جامعه ما باید نهادینه شده و همه‌ی حرکت های خوب از خود مردم شروع شود.

موسی پور ادامه داد: منابع طبیعی برای حفظ حیات ما بسیار ضروری است و حفظ محیط زیست باید خواست مردم باشد. سازمان های مردم نهاد بازوی ما هستند، جای خوشحالی است که این سازمان ها در استان وجود دارند و فعالیت‌های قانون مند شده انجام می دهند.

موسی پور در پایان گفت: پیام من به مسولین این است که نباید دور مدارس دیوار بکشیم؛ اجتماعی کردن مسایل باید از مدارس آغاز شود.

همچنین در جریان این جلسه نمایشگاه نقش سازمان های مردم نهاد در حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی هم برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32013
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.