تحویل داوطلبانه یک راس قوچ وحشی زنده به محیط زیست کهنوج

رئیس اداره محیط زیست کهنوج از تحویل داوطلبانه یک راس قوچ وحشی زنده به محیط بانان این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی جلالی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج گفت: یک شهروند کهنوجی یک راس قوچ وحشی زنده را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.

او تصریح کرد: قطعاً تحویل داوطلبانه این گونه‌های جانوری با کمک شهروند کهنوجی نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان است و این اتفاق برای اولین بار نبوده و ساکنین جنوب استان پیش از این نیز این گونه‌های نایاب جانوری را تحویل محیط زیست داده اند.

جلالی افزود: امروز شاهد این هستیم که افراد داوطلبانه گونه‌های حیات‌وحشی را که در اختیار دارند، برای بازگشت به طبیعت به ادارات حفاظت محیط‌زیست تحویل می‌دهند و ما باید تلاش کنیم که فرهنگ طبیعت دوستی و حفاظت از محیط زیست را در بین عموم مردم همه گیر کنیم.

جلالی افزود: این حیوان بلافاصله پس از تحویل با کمک دامپزشک مورد معاینه قرار گرفت و مشخص شد که در سلامتی کامل به سر می‌برد.

او اظهار داشت: این قوچ وحشی تا زمان بررسی دقیق داشتن شرایط رهاسازی با کمک محیط بانان شهرستان تیمار و نگهداری می‌شود.

نجات یک قلاده شغال از چاه در جیرفت

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت از نجات یک قلاده شغال از چاهی به عمق ۴ متر با کمک نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و کشاورزان منطقه خبر داد.

مطهره قریشی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک قلاده شغال که با سقوط به چاهی به عمقی ۴ متر دربخش اسماعیلیه در آن گیر افتاده بود با تلاش و کوشش محیط بانان و کشاورزان محلی نجات پیدا کرد و پس از اطمینان از سلامتی حیوان، در همان محل رها سازی شد.

او عنوان کرد: هیچ موجودی در طبیعت بی دلیل آفریده نشده و فواید زیادی در چرخه طبیعت دارند، بی توجهی به این موضوعات باعث بر هم خوردن چرخه طبیعت و مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان  از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و یا نگهداری غیر مجاز آن با کمک برخی افراد سودجو، مراتب رابه اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا سریعاً پیگیری لازم صورت پذیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78679
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.