توزیع نهال رایگان جهت اجرای پروژه‌های احیایی و مشارکتی در جنوب کرمان

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اداره کل در توزیع نهال اکالیپتوس و صنوبر جهت اجرای پروژه‌های احیایی در منطقه آمادگی دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا سنجری گفت: توزیع نهال‌ هم اکنون در نهالستان بخش خصوصی کلجک شهرستان عنبرآباد انجام می‌شود، کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته طرح توزیع نهال رایگان است.

او می‌گوید: جوامع محلی در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند با زراعت چوب و کاشت گونه‌های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

به گفته سنجری استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین را از مهمترین اهداف این اقدام دانست.

سنجری می‌گوید: این طرح‌ها با مشارکت بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می‌شود به نقش مهم طرح‌های مشارکتی مثل بادشکن زنده اطراف مزارع برای جلوگیری از سرمازدگی، برداشت خاک و جلوگیری از گرد و غبار است.

او گفت: متاسفانه گاهی آتش سوزی، چرای مفرط و خشکسالی آسیب جدی به عرصه‌های منابع طبیعی می‌رساند. سنجری می‌گوید: پروژه‌های احیایی مثل جنگلکاری با نهال در مناطق بیابانی و جنگلی و بذرکاری و بوته کاری در عرصه‌های مرتعی نقش مهمی در تقویت و احیا پوشش گیاهی در منطقه و جبران خسارت‌های احتمالی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: توزیع نهال رایگان محدود و آخرین فرصت آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه می‌باشد و از متقاضیان تقاضا می‌شود ضمن مراجعه به اداره کل یا ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه نسبت به تهیه نقشه، تفاهم نامه نگهداری و حواله دریافت نهال اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87920
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.